هفته ناجا_94/ رییس پلیس بین الملل ناجا در جمع خبرنگاران:

اراده سیاسی در برگرداندن خاوری به کشور، وجود ندارد

رییس پلیس بین الملل نیروی انتظامی با بیان این مطلب که در پرونده های خارج از کشور دو نوع اثرگذاری وجود دارد، گفت: یک مورد سیستم قضایی و حقوقی کشورها و دیگری اراده سیاسی است و اینامر متاسفانه در مورد خاوری اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۵۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ - 04October 2015

اراده سیاسی در برگرداندن خاوری به کشور، وجود ندارد

 به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار "مسعود رضوانی" رییس پلیس بین الملل ناجا در حاشیه چهارمین نشست ناجا با قضات اظهار داشت: در خصوص استرداد خاوری ده ها مورد پیگیری از سوی پلیس اینترپل با پلیس کانادا برای بازگشت خاوری به کشور انجام شده اما پلیس کانادا اعلام کرده طبق قوانین این کشور، مقامات قضایی کانادا باید حکم بازداشت وی را صادر کنند که متاسفانه  هنوز این حکم صادر نشده است و ما به جدیت پیگیری آن هستیم.

وی افزود: با توجه با اقداماتی که ما در این زمینه داشته ایم هنوز خاوری موفق نشده است تابعیت کشور کانادا را بگیرد.

سردار رضوانی با بیان این مطلب که در پرونده های خارج از کشور دو نوع اثرگذاری وجود دارد، گفت:  یک مورد سیستم قضایی و حقوقی کشورها و دیگری اراده سیاسی است و اینامر متاسفانه در مورد خاوری اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس بین الملل ناجا تصریح کرد: پناه دادن به مجرم برای کشور پناه دهنده نیز دردسر ایجاد می کند، مثلا  در مورد مجرمی که در استرالیا پناهنده شده بود، بارها گفته بودیم که او یک شیاد و کلاهبردار است و او  را به کشور بازگردانند اما بعد از 6 یا هفت سال ، بعد از آن اتفاقات متوجه شدند که دیگر دیر شده بود.

رضوانی در مورد وابستگان زنجانی نیز گفت: موردی به ما اعلام نشده است. افرادی را برای استرداد به داخل اعلام کرده اند که نمی دانیم با زنجانی وابستگی هستند یا خیر.

وی در پایان گفت:در 6 ماه ابتدایی سال جاری 10 متهم، ردیابی، شناسایی و استراد شدند که نسبت به مدت مشابه صد درصد شناسایی متهمان افزایش داشته ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار