رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ساختار‌های داوطلبانه مانند جهاد سازندگی باید باقی بماند

«قاضی‌زاده هاشمی» با تأکید بر این‌که جهاد سازندگی سرمایه هنگفتی بود که باید قدر آن دانسته شود و ساختار‌های داوطلبانه مثل جهاد سازندگی باید باقی بماند، گفت: جهاد در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید احیا شود؛ زیرا ما نیاز اساسی برای توسعه مردمی‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم.
کد خبر: ۶۶۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ - 28April 2024

ساختار‌های داوطلبانه مانند جهاد سازندگی باید باقی بماندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با جمعی از جهادگران سال‌های دفاع مقدس و اعضای کانون سنگرسازان بی‌سنگر، با اشاره به نقش جهادگران در خدمت‌رسانی به ایثارگران، اظهار داشت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نقش جهادسازندگی از چند زاویه بی‌بدیل بوده است؛ جهادگران قدرت رهبری و سازماندهی داشتند و این بی‌نظیر است که ما افرادی با قدرت رهبری و سازمان‌دهی داشته باشیم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: جهادگران به لحاظ اجتماعی معتبر بوده و دارای سرمایه‌اجتماعی و سلبریتنی‌های زمان بودند. جهادگران همچنین توان رهبری اجتماعی داشتند. همانند مدل مردمی‌سازی جهاد سازندگی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را توفیق بزرگی می‌دانند و تجربه ثابت شده‌ای مثل جهاد سازندگی توفیق بزرگی برای کشور است؛ بنابراین پیشکسوتان جهاد باید این مدل را به جامعه و حاکمیت عرضه کنند. 

معاون رئیس جمهور با تأکید بر این‌که جهاد سازندگی سرمایه هنگفتی بود که باید قدر آن دانسته شود و ساختار‌های داوطلبانه مثل جهاد سازندگی باید باقی بماند، گفت: جهاد در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید احیا شود؛ زیرا ما نیاز اساسی برای توسعه مردمی‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داریم. 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مدل کار ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به شکل استانی است و امور رسیدگی به ایثارگران و موضوعات فرهنگی باید از طریق استان‌ها انجام شود. ۵۷۰ شهید داریم که در دوران اسارت به شهادت رسیدند و یک کار بزرگ فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت است. 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشکل‌ها واگذار می‌شود، گفت: یک درصد بودجه دستگاه‌ها برای کار‌های فرهنگی است. ما مجلات شاهد را داریم که می‌توان ویژه‌نامه شهدای جهادگر در آن منتشر شود. حدود ۷۰ هزار خاطره به ویژه از والدین شهدا ثبت شده است. برای ساخت فیلم سینمایی نیز اگر فیلم‌نامه خوب باشد، تا ۳۰ درصد هزینه فیلم را بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌دهد و در ۲ سال گذشته، ۱۱ فیلم‌سینمایی با حمایت بنیاد  شهید و امور ایثارگران ساخته شده است. 

همچنین «رحیم نریمانی» مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه، به معرفی فعالیت‌های گروه‌های جهادی پرداخت و جهادگران سال‌های دفاع مقدس و اعضای کانون سنگرسازان بی‌سنگر نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. 

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها