هفته ناجا_94/ جانشین معاون هماهنگ کننده در نشست تخصصی پلیس بین الملل ناجا با قضات

کشف بیش از 90 درصد جرایم سایبری، نشان دهنده ی عملکرد خوب پلیس

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت های پلیس سایبری از کشف بیش از 90 درصد جرایم سایبری خبر داد و گفت: این در حالی است که کمتر کشوری به این حد موفقیت در این حوزه دست یافته است.
کد خبر: ۵۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ - 04October 2015

کشف بیش از 90 درصد جرایم سایبری، نشان دهنده ی عملکرد خوب پلیس

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار "محمدجواد زاده کمند" جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی  در چهارمین نشست تخصصی پلیس بین الملل ناجا با قضات و کارشناسان قضایی در دومین روز از هفته نیروی انتظامی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای نظم و امنیت اظهار داشت: در حوزه پلیس بین الملل شاهد پیشرفت های روز افزونی هستیم به گونه ای که در 6 ماه ابتدایی سال جاری 70 درصد از مجرمین شناسایی شدند.

وی افزود: استرداد 10 مجرم طی 6 ماه گذشته نیز از اقدامات موفقیت آمیز پلیس بین الملل است که 66 مورد اعلان های بین المللی صادره به درخواست پلیس اینترپل و 51 مورد اعلان های قرمز بین المللی به درخواست پلیس ایران بوده است.

سردار زاده کمند با بیان این مطلب که شرایط کنونی پلیس بین الملل شرایط پیچیده تری از گذشته است، افزود: دنیا بیش از هر زمان دیگری درگیر پدیده های شوم و فراگیربرون مرزی قاچاق موادمخدر، قاچاق انسان، مهاجرت غیرقانونی، جرایم سایبری، قاچاق ارز و پول، جعل اسناد و تروریسم شده است که امنیت روانی شهروندان را دراین کشورها بهم ریخته است.


جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: پیچیده تر شدن روش جرایم فرامرزی مسوولیت همکاران ما را در پلیس اینترپل بیشتر می کند.

وی افزود: ارتباط پلیس بین الملل در کشور ما با سایر کشورها در سطح خوبی برقرار است و همین تعامل ها باعث شده که بسیاری از کشورها خواهان ارتباط با پلیس ایران هستند و به خصوص در حوزه مبارزه با مواد مخدر از ما درخواست کمک دارند.

سردار زاده کمند با اشاره به  فعالیت های پلیس سایبری از کشف بیش از 90 درصد جرایم سایبری خبر داد و گفت: این در حالی است که کمتر کشوری به این حد موفقیت در این حوزه دست یافته است.

این مقام انتظامی با اشاره به کشته شدگان سوانح جاده ای افزود:  در سال 85 تعداد خودروهای کشور 14 میلیون و شمار کشته شدگان جاده ای 27 هزار تن بود؛ در صورتی که در سال 94 با وجود 28 میلیون خودرو ، 16 هزار تن کشته شده اند که این نیز از عملکرد خوب پلیس به شمار می آید.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: سال گذشته دو هزار و 550 باند، منهدم و بیش از 500 تن موادمخدر کشف شد.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده تحت پوشش قرار گرفتن  85هزار مدرسه، کانون و مسجد  را از دیگر اقدامات ناجا برشمرد. 
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار