هفته ناجا_94/جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا

فعالیت کارکنان زن ناجا در بیش از ۸۰ شغل/ نقش سازنده زنان پلیس در ماموریت ها

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اشاره به فعالیت کارکنان زن ناجا در بیش از ۸۰ شغل گفت: امروز بیش از ۵۰ درصد کارکنان زن در سمت‌های تخصصی گمارده شده‌اند.
کد خبر: ۵۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ - 08October 2015

فعالیت کارکنان زن ناجا در بیش از ۸۰ شغل/ نقش سازنده زنان پلیس در ماموریت ها

به گزارش سرویس اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ "محمد جواد زادهکمند" جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در اولین گردهمایی دانشآموختگان پلیس زن، گفت: امروز حضور پلیس زن در ناجا یک ضرورت نیست بلکه الزام است چرا که ناجا برای انجام مأموریتهای متعدد که بر عهده دارد نیازمند حضور پلیس زن است.

وی تصریح کرد: امروز زنان بیش از 80 شغل در سطوح مختلف درجهداری افسری فعالیت میکنند.
 
زادهکمند خاطرنشان کرد: امروز بیش از 50 درصد کارکنان ناجا که بیش از 1200 نفر هستند در بخشهای تخصصی گمارده شدهاند که نقش موثر و ویژهای دارند.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: نتیجه کارهای مطالعاتی و تجربه شخصی من که کارکنان زن زیادی داشتهام نشان داده است بسیاری از ظرفیتهای کارکنان زن ناجا شاید در مردان نباشد که صحت و دقتت در کار یکی از این موارد است.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: براساس این قابلیتها کارکنان زن ناجا در مشاغلی که ضرورت به کار گیری زنان وجود دارد استخدام کارکنان زن را در برنامههای ناجا جای دادهایم که البته باید در به کارگیری کارکنان زن متغیرهایی  به متغیرهایی توجه داشته باشیم.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: توجه به ویژگیهای فیزیکی و روحی زنان در مأموریتهای پلیس، توجه به نقش حساس زنان در کیان خانواده، توجه به ماهیت مشاغل پلیسی و سهولت مشاغل برای واگذاری به کارکنان زن از جمله این متغیرهاست.
 
وی افزود: منطقی کردن خواستههایی مدیران در مأموریتها از زنان، رعایت مسائل فقهی در حجاب و عفاف زنان، ضرورت اطلاعرسانی آموزش و فرهنگسازی برای شهروندان پیرامون نقش سازنده زنان در ماموریتهای پلیس، توانمندیسازی زنان متناسب با مشاغل و انجام نظرسنجی از زنان پلیس نیز از دیگر متغیرهای موثر در بکارگیری کارکنان زن ناجا است.
 
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: این اولین گردهمایی زنان پلیس است بنابراین قطعاً ما غفلت کردیم چرا که باید با برگزاری چنین گردهماییهایی درباره عملکرد، مشکلات و ماموریتهای زنان بررسی کنیم تا نقاط ضعف و قوت را دریابیم.
 
وی افزود: با توجه به متغیرهای ذکر شده باید اقداماتی مانند ایجاد فضاهای فیزیکی مناسب جهت فعالیتهای کارکنان زن، ایجاد امکانات و تسهیلات برای کارکنان زن همچون سایر نیروها، توجه مسئولان به تفریحات و سرگرمی کارکنان زن و توجه به نقش مادری زنان پلیس در رابطه با شیفتها و اضافه کاری در دستور کار قرار داد.
 
زادهکمند تصریح کرد: با وجود توطعههای دشمنان از پیروزیهای انقلاب تاکنون و وجود ناامنیها در کشورهای همسایه و مشکلات درونی داخل کشور، به لطف و عنایت الهی و به برکت اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی، همراهی مردم و راهوری حکیمانه مقام معظم رهبری، امنیت در جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه به بهترین نحو ممکن و حتی بهتر از بسیاری از کشورهای سایر نقاط جهان است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار