هفته ناجا_94/معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد؛

تمرکز ناجا بر به کارگیری فن آوری های نوین برای مقابله با جرائم نوظهور

سردار تشکری با تاکید بر پیچیده تر شدن جرائم و تجهیزات به کار گرفته شدن توسط مجرمین، اذعان داشت: باید تمرکز ناجا به بحث توسعه فناوری اطلاعات معطوف شود.
کد خبر: ۵۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰ - 06October 2015

تمرکز ناجا بر به کارگیری فن آوری های نوین برای مقابله با جرائم نوظهور

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، در مراسم رونمایی از سامانه الکترونیکی معاونت فناوری فاوای ناجا که صبح امروز در مرکز فرماندهی ناجای تهران برگزار شد، سردار تشکری معاون هماهنگ کننده ناجا با قدردانی از حضور پژوهشگران دانشگاه های کشور و تبریک هفته ناجا و مصادف شدن این هفته با ولایت امیرالمومنین گفت: امیدواریم این سامانه که در پنج مرحله امروز رونمایی خواهد شد بتواند در خدمت عموم مردم به نحو احسنت قرار گیرد.

وی ادامه داد : موضوع امنیت از کارهای ویژهی نیروی امنیتی هر کشوری به حساب می آید و از ضرورتهای نظام است که باید برای احاد مردم تهیه شود و همه باید در راستای حفظ امنیت مشارکت کنند.

معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: ناجا معتقد است باید در کشور مشارکت وجود داشته باشد تا ناهنجاریها بخوبی شناخته و از جامعه بر طرف شود.

تشکری با اشاره به پیچیده شدن جرایم در دنیا اظهار داشت: امروزه همچون گذشته دیگر جرائم بسادگی اتفاق نمی افتد و مجرم به سادگی شناخته نمی شوند، لذا مجرمین از توانایی زیادی بهره مند شده اند. بنابر این برای شناختن این مجرمین نیازمند توسعه فناوری هستیم و باید آورده های زیادی داشته باشیم تا بتوانیم از وقوع جرم بکاهیم و پیشگیری داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی 90% از هزینه ها در ناجا صرف نیروی انسانی شود، مسلماً فرصت کمتری برای هزینه کردن در زمینه فناوری اطلاعات باقی میماند. پس باید تمرکز مجموعه را به بحث فناوری اطلاعات معطوف کنیم تا بتوانیم در وقت لازم از وقوع جرم جلوگیری کنیم.

معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: مجموعه ما می تواند در زمانهای مطلوب با فناوری اطلاعات بازدهی کار را بالا ببرد و این مهم زمانی اتفاق می افتد که دغدغه منابع انسانی کاهش و بیشتر به ماموریت های بیرونی دقت شود.

تشکری در ادامه اذعان داشت: مراکز علمی و پژوهشی در کشور باید در این جهت به ما کمک کنند تا بتوانیم سیاست های داخلی را در کشور برای جلوگیری از وقوع جرم بکار گیریم.

وی همکاری مراکز دانشگاهی را در جهت فرمایش رهبری در زمینه اقتصاد مقاوتی دانست و گفت: اگر دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی در جهت ارتقای علمی فاوا همکاری داشته باشند به این فرموده رهبری و سیاست های اقتصاد مقاوتی در کشور اهمیت داده شده و نیازی به حضور علم بیگانه در کشور نیست و ما مستقل می شویم و می توانیم نیروها را در کشور حفظ کنیم. همانگونه که امروز در مورد فناوری اطلاعات اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: تفاهم نامه های امروز میان ناجا و دانشگاه های مختلف مبادله شده است که باعث هم افزایی بیشتر و مسلح شدن به سلاح روز در عرصه خدمت به مردم شده ایم  تا بتوانیم قدم های مثبت بیشتری را برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار