سردار منتظرالمهدی در نشست خبری سخنگوی ناجا:

کارگروه تشییع قربانیان منا در نیروی انتظامی ایجاد شد/افزایش ساعات خدمت‌رسانی در ناجا و ترخیص وسایل نقلیه

سخنگوی نیروی اتظامی گفت: این کارگروه متشکل از پلیس های فرودگاه ها، راهور و انتظامی است و پلیس آمادگی کامل برای تسهیلات لازم جهت تشییع پیکرهای حجاج را دارد.
کد خبر: ۵۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ - 29September 2015

کارگروه تشییع قربانیان منا در نیروی انتظامی ایجاد شد/افزایش ساعات خدمت‌رسانی در ناجا و ترخیص وسایل نقلیه

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری که امروز برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هفته نیروی انتظامی از شنبه 11 مهر تا جمعه 17 مهر ماه در سراسر کشور برگزار میشود و در روز جمعه 10 مهر سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی پیش از خطبه نماز جمعه به ایراد سخن خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در هفته ناجا تسهیلات ویژه ای را برای مردم از جمله ترخیص خودروها و موتورهایی که دستور قضایی ندارند، افزایش ساعات خدمت رسانی در پلیس +10، مراکز شماره گزاری و صدور گذرنامه خواهیم داشت.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به شعار نیروی انتظامی تصریح کرد: شعار هفته ناجا" اقتدار پلیس، همدلی و همزبانی و امنیت و آرامش" است که هر کدام از مولفه های آن یکی از ماموریت های مهم پلیس می باشد.

وی با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های پلیس در یکسال گذشته گفت: در این مدت شاهد 4/66 درصد از مردم بنا بر گزارش های ارائه شده از طریق پلیس 110 اعلام شده است و 780 هزار تماس با سامانه 197 صورت گرفته است که بیشترین تماس ها در خصوص رضایت مندی انجام شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی اذعان داشت: در یکسال گذشته کشف 538 تن انواع مواد مخدر و انهدام 2 هزار و 575 باند قاچاق  را داشته ایم و  398 هزار پرونده  مشاوره در کلانتری های ما برسی شده اند.

این مقام انتظامی با بیان این مطلب که  تا پایان سال 92، روند رو به رشدی در جرم سرقت داشتیم، تصریح کرد: اما با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در کل کشور  توانستیم تا پایان سال 93، رشد سرقت را مهار و کنترل کنیم و کاهش 7.9 درصدی سرقت در 6 ماه نخست 94 را شاهد باشیم.

سردار منتظرالمهدی  تلفات جادهای را با 8.5 درصد کاهش عنوان کرد و گفت: در شهریور ماه این کاهش به 10.9 درصد رسید.

وی  در خصوص برگزاری  کنسرتها اظهار داشت: در 6 ماه گذشته 420 کنسرت درخواست اجرا داشتند که تنها 14 مورد آن اجرا نشد که 3 مورد آن خود گروه به موقع به اجرا نرسید، 3 مورد توسط حراست وزارت ارشاد لغو شد، 2 مورد با حکم قضایی کنسل شد و 6 مورد نیز توسط اداره اماکن نیروی انتظامی  به دلیل رعایت نکردن مسائل قانونی در کنسرت های قبلی آن گروه لغو شد.

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص تردد اتباع خارجی در کشور نیز گفت: 470 هزار تبعه بدون مجوز  وارد کشور شده بودند که توسط نیروی انتظامی از کشور خارج شدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر  قتل پسر 10 ساله در خیابان وحدت اسلامی گفت: فرد مظنون شناسایی و 48 ساعته دستگیر شد و شواهد موجود نشان میدهد احتمالاً همین فرد قاتل باشد ولی هنوز مطمئن نشده ایم.

سردارمنتظرالمهدی در خصوص صفحات جعلی منتسب به افراد خاص در فضای مجازی اظهار داشت: پلیس فتا  در کشور مانند مرزبانان ایران در فضای مجازی است که هر گونه اقدام خلاف قانونی را در فضای مجازی رصد میکند و اشراف کامل به مسائل آن دارد.

وی افزود:  صفحههای که  ایجاد می شوند وهشدارهایی در این فضا به افراد می دهند غیر قانونی بوده چرا که  اگر پلیس فتا بخواهد به کسی اخطار بدهد قطعا مکتوب به درب منازل افراد می فرستد.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به توان ناجا در خصوص جمع آوری معتادین گفت: ظرف مدت ده روز این کار را ناجا می تواند انجام دهد اما پس از جمع آوری این افراد باید مکانی امن باشد که آنها را نگه داری کرد یا نه؟ باید سازمان های دیگر هم که مسئول هستند وارد میدان شوند.

سخنگوی ناجا افزود: مسئولیت اصلی ورود، توزیع و نظارت بر عرضه  دارو، وزارت بهداشت است و اگر وزارت بهداشت درخواست کمک  کند نیروی انتظامی همکاری میکند.

سردار منتظرالمهدی همچنین از تشکیل کارگروه جهت تشییع جانباختگان منا خبر داد و گفت: این کارگروه متشکل از پلیس های فرودگاه ها، راهور و انتظامی است و پلیس آمادگی کامل برای تسهیلات لازم جهت تشییع پیکرهای حجاج را دارد.

وی  در مورد تسهیلات پلیس در اربعین به زائرین حسینی تاکید کرد: به هیچ وجه بدون گذرنامه اجازه خروج به هیچ کس داده نمی شود؛  تسهیلاتی برای اخذ گذرنامه ایجاد شده است تا افراد بتواند گذرنامه هایشان را به سرعت به روز کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار