هفته ناجا_94/رئیس اینترپل ناجا:

برگزارکننده حج، به دلیل استفاده نکردن از تجربیات دیگر پلیس ها باعث فاجعه منا شد

رئیس اینترپل ناجا به تجربیات ارزشمند همکاری‌های پلیس برای برگزاری مراسم‌ها پرداخت و گفت: با کمال تاسف مقامات برگزارکننده حج از این تجربه بهره نبردند و شاهد این فاجعه تاسف‌بار هستیم.
کد خبر: ۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ - 07October 2015

برگزارکننده حج، به دلیل استفاده نکردن از تجربیات دیگر پلیس ها باعث فاجعه منا شد

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار"مسعود رضوانی" رییس پلیس اینترپل ناجا در ششمین نشست ناجا با سفرا و کارداران مستقر در تهران با اظهار تأثر و تأسف در مورد فاجعه منا، جان باختن هزاران تن از زائران مسلمان در فاجعه منا در سرزمین وحی را تسلیت گفت.

وی افزود:امیدواریم این حضور زمینهساز ارتقاء سطح همکاریهای بینالمللی فیمابین پلیس جمهوری اسلامی و کشورهای شما شود. 

سردار رضوانی با بیان این مطلب که ما در سازمان اینترپل، تجارت ارزشمندی از همکاریهای پلیسی در برگزاری چنین مراسمی را داریم،گفت: ما در ایران اجرای برنامه های مناسبتی زیادی را انجام می دهیم که  دربرخی از آنها که مناسبتهای ورزشی هستند، کشور میزبان به منظور حفظ و نظم و امنیت مراسم از همکاری و حضور پلیش کشورها بهره میبرد که با کمال تأسف مقامات برگزار کننده مراسم حج از این تجربه بهره نبردهاند و شاهد این فاجعه تاسفبار هستیم.
 
رئیس اینترپل ناجا گفت: امروزه سرعت تحولات در محیط بینالمللی ضرورت سرعت عمل در تعاملات این محیط را بیش از پیش ایجاب میکند و به خاطر همین موضوع لازم است راهکارهای مناسب منطقهای و بینالمللی در جهت حل معضل جرایم سازمان یافته بینالمللی مثل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، تروریسم و پولشویی اندیشیده شود.
 
وی با اشاره به تعاملات پلیسی بین کشور ها گفت: در همین راستا پلیس بینالمللی به عنوان متولی امور بینالملل در نیروی انتظامی، توسعه مناسبات پلیسی با کشورهای جهان را در دستور کار قرار داده و در نظر دارد با بهرهگیری از ظرفیت و امکانات سفرا و کاردارهای کشورهای خارجی مقیم ایران و سازمانهای بینالمللی زمینه تعامل مناسب و قابل قبول با پلیس کشورها در زمینههای مختلف را فراهم کند؛ همچنین از توانمندی و تجارب کشورها در چگونگی مقابله با چالشهای فرا رو استفاده کنند.
 
سردار رضوانی از همکاری صمیمانه مسئولان وزارت امور خارجه و سفرا و کاردارهای سفارتخانهها و سازمانهای بینالمللی مستقر در ایران به جهت تعامل و همکاریشان با پلیس ایران تشکر کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار