هفته ناجا_94/سردار مومنی،در ششمین بازدید سفرا و کارداران خارجی با نیروی انتظامی

امنیت جهانی جز با همکاری کشور ها باهم حاصل نمی شود/اعلام آمادگی پلیس ایران در تعامل با تمام پلیس های سایبری دنیا

سردار مومنی با اعلام آمادگی پلیس ایران جهت تعامل با تمام پلیس های سایبری دنیا گفت: کشور ایران در ایجاد و عملیاتی نمودن پلیس سایبری خود این آمادگی را دارد که با تمام پلیس های سایبری جهان تعامل داشته باشد.
کد خبر: ۵۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ - 07October 2015

امنیت جهانی جز با همکاری کشور ها باهم حاصل نمی شود/اعلام آمادگی پلیس ایران در  تعامل با تمام پلیس های سایبری دنیا

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار "اسکندر مومنی" جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ششمین بازدید سفرا و کارداران خارجی با نیروی انتظامی با کمال تاسف در خصوص واقعه تاسفبار منا و درگذشت هزاران زائر مسلمان بویژه 465 تن از هموطنانمان در ایران گفت: هفته نیروی انتظامی را با شعار" اقتدار پلیس هم دلی و هم زبانی امنیت و آرامش" گرامی میدارم.

وی افزود در این هفته فرصتی مناسب فراهم است تا با بهره گیری از توان درون سازمانی و همکاری با سایر دستگاههای اجرایی و اقشار اجتماعی امنیت و آرامش در سایه اقتدار را در جامعه ارتقا دهیم و پلیس بعنوان اصلی ترین مسول نظم و امنیت گام های اساسی بردارد.

مهمترین هدف هفته ناجا نمایش توان مندی پلیس جلب اعتماد و افزایش مشارکت مردمی افزایش احساس امنیت  مسولیت پذیری پلیس و پاسخگویی به مطالبات مردم می باشد. که تمام این شاخص ها با استفاده حداکثری از توان تخصصی صاحب نظران در جهت حوزه امنیت و اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که با توجه به رشد روز افزون دانش و فناوری مبارزه با جرایم نیز متفاوت خواهد بود گفت: با توجه به پیچیدگی های زندگی اجتماعی زندگی امروزی مبارزه با جرایم از جنبه مقابله داخلی کشور ها فراتر رفته و جنبه فرامرزی پیدا میکند که در این میان تعامل و انتقال تجربیات مربوطه می تواند همه کسور ها را در پیشگیری و مبارزه با جرایم یاری کند.

وی افزود: امروزه معضل جرایم سازمان یافته و فراملی اجتماعات بشری را متزلزل و تبدیل به مسئله جهانی شده که در صورت پیدا نکردن راهکار مبارزه با آن همه جوامع بشری خسارات جبران ناپذیری متحمل می شوند.

مومنی با بیان این مطلب که به دلیل گستردگی و پیچیدگی ابعاد مختلف این جرائم، دولت ها به تنهایی قادر نیستند به مبارزه ثمربخش با این پدیده بپردازند چرا که این پیامدهای سوء مشکل یک کشور نیست. تعدادی از کشورها در مقابل مبارزه با این جرایم متحمل خسارات فراوان جانی و مالی می شوندو مانند کشورمان ایران که در مبارزه با قاچاق مواد مخدر سالانه شهدایی را هزینه می کند.

وی تاکید کرد امروزه به واسطه گسترش و پیچیده شدن جرایم بخصوص جرایم نوظهور در سطح جهان نیاز به همکاری پلیسی، قضایی و دیپلماتیک کشورها با یکدیگر، بیش از پیش احساس می شود چون امنیت جهانی جز با همکاری کشور ها باهم حاصل نمی شود.

وی گفت: کشور ایران در سالهای اخیر با افزایش سرعت پیشرفت خود را در دستیابی به دانش و فناوری های نوین علی رقم فشار ها و تحریم های بین المللی توانسته است گام های بلندی در تامین امنیت شهروندان خود بردارد و امروز در منطقه بعنوان یک نیروی برتر در عرصه دانش پلیسی و فناوری های نوین معرفی شود.

سردار مومنی با اعلام آمادگی پلیس ایران جهت تعامل با تمام پلیس های سایبری دنیا گفت: کشور ایران در ایجاد و عملیاتی نمودن پلیس سایبری خود این آمادگی را دارد که با تمام پلیس های سایبری جهان واکنش لحظه ای به جرایم سایبری مشترک و اجرای کارگاهای آموزشی در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری که راهبردی بسیار ارزشمند دارد اقدامات زیادی را برنامه ریزی و اجرا کند و بعنوان انتقال تجربه در اختیار سایری قرار دهد.

وی در پایان با بیان آمادگی تعامل با دیگران گفت: ایران برای برقراری ارتباطات و همکاری گسترده پلیسی و تبادل اطلاعات و تجربیات موفق و همچنین گسترش مناسبات امنیتی و اجتماعی با سایر کشور ها هیچ گونه محدودیتی ندارد و از هر گونه پیشنهاد در این زمینه استقبال میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار