اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از تکذیب شایعه دخالت صهیونیستها در شهادت سردار طهرانی‌مقدم تا موضع وزیر دفاع درباره خرید سامانه اس400

پاسخ قاطع فرمانده عالی‌رتبه ایرانی به دخالت آمریکا در موضوع خرید سامانه پدافندی، تکذیب شایعه دخالت صهیونیستها در شهادت سردار طهرانی‌مقدم، موضع وزیر دفاع درباره خرید سامانه اس 400، برنامه دشمن برای ایجاد ناامنی در سواحل مکران،...
کد خبر: ۸۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ - 20May 2016

از تکذیب شایعه دخالت صهیونیستها در شهادت سردار طهرانی‌مقدم تا موضع وزیر دفاع درباره خرید سامانه اس400

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

جانبازان ارتشی تجلیل شدند
در مراسمی به مناسبت روز جانباز، از 12 جانباز سرافراز ارتش و سایر نیروهای مسلح تجلیل به عمل آمد.

خوشبین بودن به دشمن خلاف منطق قرآن است/ شهدای مدافع حرم تاج افتخار ملت ایران هستند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: اینکه فکر کنیم سعادت ما در خوشبینی نسبت به دشمنان و رضایت دشمنان است، خلاف منطق قرآن است و مقامات سیاسی باید بر اساس منطق قرآن با دشمنان رفتار کنند.

خاطره سرلشکر صفوی از نبرد مستقیم با صهیونیستها در لبنان
"منطقه رودخانه "لیتانی" در خط مقدم جبهه جنگ با اسرائیل بود،... من و آقای فضائلی در واحد خمپاره انداز 81 میلیمتری همین جبهه لیتانی خدمت میکردیم."

اقتدار نداجا مرهون تدابیر فرماندهی معظم کل قواست
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اقتدار نیروی دریایی ارتش مرهون تدابیر فرماندهی معظم کل قواست که نیروی دریایی را در سطح جامعه و بینالملل به خوبی معرفی کردند.

تروریستهای تکفیری در دام "ابابیل"های ایرانی
خانواده "ابابیل" یکی از مهمترین سامانههای پهپادی نیروهای مسلح کشور محسوب میشود؛ که تاکنون در چندین مدل مختلف ارتقا یافته، و با توجه به قابلیتهای عملیاتی که دارد، میتواند پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی و عملیاتی جبهه مقاومت برای مقابله با تروریستهای تکفیری باشد.

دشمن در رویای ارّه کردن موشکهای ما است/ تکذیب شایعه دخالت صهیونیستها در شهادت سردار طهرانیمقدم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از افزایش هفت برابری تهدیدات و اقدامات ضد ایرانی دشمنان در سالهای اخیر خبر داد و گفت: اگر در مقابل دستبرد امریکاییها به پول کشورمان کوتاه بیاییم، روزی دزدی آنها تا رقم 40- 50 میلیارد دلار از داراییهای ایران خواهد رسید.

رزمندگان مقاومت خانطومان را بازپس میگیرند/ برنامهای برای خرید "اس 400" نداریم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه پیروزی از آنِ مقاومت اسلامی است، گفت: رزمندگان مقاومت خانطومان را بازپس خواهند گرفت.

دومین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری برگزار میشود
دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله(عج) دومین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری را هشتم خرداد ماه امسال برگزار میکند.

فرهنگ دفاعی یک سرمایه کارآمد برای مقابله با دشمن است
دبیر همایش ملی فرهنگ دفاعی گفت: ما امروز در معرض تقابل تمدنی قرار داریم؛ لذا فرهنگ دفاعی یک سرمایه کارآمد برای مقابله با دشمن است؛ که باید آن را تقویت کرد.

خانوادههای شهیدان سرلشکر حسین همدانی و محمود صارمی تجلیل شدند
در همایش ملی فرهنگ دفاعی از خانوادههای شهیدان سرلشکر حسین همدانی و محمود صارمی تجلیل به عمل آمد.

کوتاه آمدن مقابل آمریکا در قاموس ایران جایی ندارد/ آمریکاییها از عصبانیت تجهیز ایران بمیرند
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ابراز نگرانی مقامات آمریکایی از مجهز شدن ایران به سامانه پدافندی اس 300 گفت: آمریکاییها میتوانند بابت این موضوع عصبانی باشند و امیدواریم از این عصبانیت بمیرند.

تمرکز استراتژیک دشمنان بر قلب امت اسلام را بر هم زدیم/ برای دفاع از مظلوم اسراف در قتل را مجاز نمیدانیم
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در منطق دفاعی به دنبال قتل انسانها نیستیم؛ حتی برای دفاع از مظلوم، اسراف در قتل را مجاز نمیدانیم؛ اما با این وجود در برابر کفار عقب نمینشینیم.

گسترش مناسبات دفاعی با کشورها بر اساس توازن منطقهای
وزیر دفاع گفت: ما باید با حفظ اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مولفههای رشد قدرت خود بتوانیم در شرایط منطقی و متوازن، مناسبات دفاعی را با کشورهای مختلف گسترش دهیم.

حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس معنویت سنگرها را بالا برد/ تلاش 200 ساله غرب برای جدایی مردم از روحانیت
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در جبهههای حق علیه باطل گفت: روحانیت بود که مردم را پای فرمان امام آورد؛ به جبههها فرستاد و البته خود نیز به جبههها رفت و معنویت سنگرها را بالا برد.

دشمن جرأت چپ نگاه کردن به شناورهای ما را ندارد
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دشمن جرأت ندارد به شناورهای ما نگاه چپ کند، گفت: تمام آبهای دنیا برای شناورهایی که پرچم ایران بالای آن در اهتزاز بوده، امن است.

اجازه زیادهخواهی به هیچ قدرتی را در خلیج فارس نمیدهیم
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز جزو آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است؛ به همین علت اجازه زیادهخواهی و تجاوزگری به هیچ قدرتی را در این منطقه نمیدهیم.

حضور رزمندگان مقاومت مانع از گسترش جنگ به مرزهای ایران شد
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: هرچند ما صدای توپ را در مرزهای کشورمان نمیشنویم، اما برادران ما در محور مقاومت مشغول نبرد و دفاع هستند؛ که اگر اینچنین نبود، جنگ به مرزهای ما کشیده میشد.

ایجاد امنیت در مناطق کویری با اجرای راهبرد استقرار جمعیت پایدار
رئیس همایش ملی آمایش دفاعی - امنیتی، مناطق کویری و بیابانی ایران گفت: بحث دفاع و امنیت در کویر با استقرار نیروهای مسلح امکانپذیر نیست؛ بلکه راهبردی که ما دنبال میکنیم، استقرار جمعیت پایدار است.

با تکیه بر استعداد جوانان باید با استراتژی آمریکا مقابله کنیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در برابر نامردیهای آمریکا نسبت به برجام باید بر توانمندیهای ایرانی تکیه کنیم، گفت: توان موشکی ایران مرهون اقدامات جوانان کشور است.

عوامل نفوذی دشمن قصد تغییر مسیر انقلاب را دارند
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: آنچه دشمن از عوامل نفوذی خود میخواهد، این است که مسیر حرکت انقلاب را تغییر دهند و بر مسئولین و تصمیمگیرندگان نظام تاثیر بگذارند، تا بلکه مسیر امام(ره) ادامه پیدا نکند.

تشجیع بهائیت دُم تکان دادن برای رژیم صهیونیستی است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: وقتی جلوی تحریفها گرفته نشود، برخی به خود اجازه میدهند بهائیت را تشجیع کنند؛ در حالی که تشجیع بهائیت، دُم تکان دادن برای رژیم صهیونیستی و ابلاغ پیام وفاداری و نوکری به این رژیم است.

بیتوجهی به مناطق کویری تهدیداتی جبرانناپذیر را رقم میزند
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: اگر به سرزمینهای کویری و گفتمانسازی و تغییر نوع نگاه به کویر توجه نشود، این مناطق به تهدیداتی جبرانناپذیر تبدیل میشوند.

اطلاعات دقیقی از کمک آمریکا به داعش داریم/ برنامه دشمن برای ایجاد ناامنی در سواحل مکران
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: اطلاعات دقیق امنیتی از کمک آمریکا به داعش در سوریه داریم؛ همچنین پیش از این نیز اطلاعات دقیقی از کمکهایشان به تروریستها در عراق داشتیم.

سرباز از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی ایران است
معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سرباز را یکی از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: دستگاههای مربوطه تلاش کنند تا جایگاه سربازی ارتقا یابد.

جوانان ما هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور در حال ستیز با دشمنان بشریت هستند
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جوانان این مرز و بوم اکنون هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی در حال ستیز با سیاست دشمنان بشریت هستند.

حذف عبارت «ندسا» از مکاتبات و مراودات سپاه
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: قصد داریم عبارت ندسا را از مکاتبات و مراودات خود برداریم، و به جای این عبارتِ اختصاری از عبارت کامل «نیروی دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی استفاده کنیم».

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار