اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از رونمایی دستاوردهای جدید موشکی تا مهر تأیید فرمانده کل قوا بر اقدام سپاه

رصد آسمان کشور با طیف‌های متنوعی از حساسه‌های بومی، رونمایی دستاوردهای جدید موشکی، تکذیب پرداخت‌های میلیونی به مدافعین حرم، محاسبه عملیاتی گزینه‌ نظامی با ورود به آب‌های ایران، آغاز مرحله مقدماتی رزمایش ولایت 94، مهر تأیید فرمانده کل قوا بر اقدام سپاه در بازداشت نظامیان آمریکایی،...
کد خبر: ۶۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 22January 2016

از رونمایی دستاوردهای جدید موشکی تا مهر تأیید فرمانده کل قوا بر اقدام سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

مهر تأیید فرمانده کل قوا بر اقدام سپاه در بازداشت نظامیان آمریکایی
فرمانده معظم کل قوا با اشاره به بازداشت نظامیان آمریکایی توسط سپاه در خلیج فارس فرمودند: این حرکاتی که جوانان سپاه پاسداران کردند و فرصت نشده که من از آنها تشکر کنم، کار بسیار درستی بود.

ابعاد استراتژیک توقیف شناورهای آمریکایی در خلیج فارس/ محاسبه عملیاتی گزینه نظامی با ورود به آبهای ایران
توقیف شناورهای آمریکایی در محدوده آبهای سرزمینی کشورمان و پاسخ کوبنده و قاطع سپاه پاسداران در این زمینه بیانگر آن است که نیروهای مسلح ایران بر اساس دکترین دفاعی کشور و بدون چشمداشت به مذاکرات هستهای، همچنان آمریکا را دشمن شماره ایران میدانند و حضور نیروی دریایی آمریکا را در منطقه همچون گذشته حضوری تنشزا و مخل امنیت منطقه تلقی میکنند.

نقد و بررسی بودجه دفاعی سال 95
وجود تهدیدات متعدد، مؤید این مطلب است که مقامات کشورمان باید فارغ از هرگونه مباحث سیاسی و با توجه به تأکیدات رهبری، به تقویت بنیه دفاعی کشور بپردازند.

تدوین 700 عنوان کتاب دفاع مقدسی تا پایان سال جاری/ تعامل بنیاد حفظ آثار با نیروهای مسلح
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال 94 تعداد کتابهای منتشر شده توسط ادارات کل استانی بنیاد به 700 عنوان برسد، گفت: بخشی از این کتابها بهطور مستقل و بخشی دیگر با همکاری بنیاد و مشارکت و حمایت سازمانهای مرتبط تدوین شده و یا در حال چاپ است.

پرداختهای میلیونی به مدافعین حرم کذب است
معاون حقوقی و امور مجلس سپاه گفت: کسانی را که برای دفاع از حرمین اعزام میکنیم، حقوقی را میگیرند که در تهران دریافت میکنند؛ طرح سخنانی مبنی بر پرداخت حقوق میلیونی به مدافعین حرم، حرفهایی بی ربط است.

مدافعان حرم نمیگذارند دشمنان در منطقه گستاختر شوند
معاونهماهنگکننده نیروی زمینی سپاه گفت: اگر رزمندگان ما در نبرد امروز جبهه مقاومت حضور نداشته باشند و صحنههای حساس تحولات منطقه را مدیریت نکنند دشمنان گستاختر خواهند شد.

مقایسه بین حقیقت عقلانی دین با تروریسم جاهلانه است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یک وقتی افراد جاهل پیدا نشوند بین دین و حقیقت عقلانی دین و متفکرپسند اسلامی و جهانی با تروریسم بخواهند مقایسهای بکنند. این مقایسه، مقایسهای جاهلانه و احمقانه است.

رقم خوردن اتفاقی برجسته در تاریخ ایران توسط کارکنان نهاجا
معاون هماهنگکننده نهاجا گفت: اقدام پیشکسوتان نیروی هوایی در 19 بهمن سال 57 و بیعت تاریخی با امام راحل(ره) یکی از اتفاقات برجسته تاریخ کشور است؛ که باعث روسفیدی این نیرو شده است.

تقدیر اصحاب رسانه از فرمانده ندسا
جمعی از اصحاب رسانه و فعالین گروههای جهادی از فرمانده نیروی دریایی سپاه و کارکنان این نیرو به دلیل برخورد مناسب و هوشمندانه با تفنگداران دریایی آمریکا تقدیر کردند.

ارتقاء توان نزاجا برای مقابله با جنگ نرم دشمن
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: از فرماندهان میخواهم جنگ نرم دشمن را جدی بگیرند و در زمینه آموزش و تجهیزات در آمادگی بالایی قرار داشته باشند.

کمکهای ایران به عراق برای پیروزی نهایی بر تروریسم ادامه مییابد
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشورمان برای تداوم کمکهای همهجانبه به دولت و ملت عراق برای پیروزی نهایی بر تروریسم و حامیان آنان را اعلام کرد.

امروز فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم بهخوبی مشخص است/ آتشافروزی برخی کشورهای منطقه
دبیر شورای عالی امنیت ملی، تروریسم را اصلیترین تهدید صلح و امنیت جهانی دانست و گفت: امروز و از مسیر ارزیابی اقدامات و اظهارات کشورهای مختلف، فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم به خوبی روشن شده است.

ایران قدرتمندانه با تشنجآفرینی و اقدامات خصمانه مقابله میکند
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: دیگران بدانند که تشنجآفرینی در منطقه به نفع آنها نیست و ایران با قدرت جلوی تشنجها را میگیرد.

استراتژی «شهر سوخته» آخرین راهکار متحدان عربی و غربی است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، با بیان این که برخی کشورهای منطقه دست در دست صهیونیست ها دارند، گفت: گسترش جنگ روانی علیه ملتهای اسلامی در اروپا، آمریکا و جهان اسلام، راه اندازی جنگ نیابتی و استراتژی شهر سوخته در کشورهای منطقه بخشی از اقدامات متحدان عربی و غربی است.

ایران هیچ ابایی در بیان حمایت مستشاری از عراق و سوریه ندارد
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: امیدواریم مسائل سوریه و عراق با همکاری ملت این دو کشور و حمایتهای ایران که بیشتر نقش مستشاری دارد، به نتیجه برسد.

توطئه عربستان در یمن با شکست مواجه شده است/ انصارالله داعیه تشکیل حکومت ندارد
معاون مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با اشاره به اینکه انصارالله به دنبال تشکیل حکومت در یمن نیست، گفت: انصارالله استراتژی خود را به تأسی از حزبالله لبنان تعیین کرده و میخواهد یمن بدون دخالت عربستان کشوری مستقل بوده و در حوزه سیاست خارجی موضع ضد آمریکایی داشته باشد.

برگزاری نمایشگاه تحقیقات غیرصنعتی نیروهای مسلح/ تقدیر از 3طرح پژوهشی برتر سال
رئیس اداره پژوهشهای راهبردی و تحقیقات نظری آجا از برگزاری نمایشگاه تحقیقات غیرصنعتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به میزبانی ارتش خبر داد.

رفتارشناسی آمریکا در رابطه با اعمال تحریمهای جدید علیه ایران/ آیا پروژه جدیدی در راه است؟
اگر در مورد دور جدید تحریمها علیه کشورمان موضعگیری و اقدام قاطعانهای صورت نگیرد در آینده نهچندان دور شاهد اقداماتی خواهیم بود که بذر آن در زمان سرمستی و انفعال ناشی از لغو تحریمهای هستهای کاشته شده است.

تحریمها تأثیری بر روند توسعه صنایع موشکی ایران ندارد/ رونمایی دستاوردهای جدید موشکی
وزیر دفاع با اشاره به اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه برنامه موشکی ایران گفت: تحریم افراد و شرکت ها تاثیری بر روند توسعه و تقویت صنایع موشکی ما ندارد و البته این را در عمل و با رونمایی از دستاوردهای جدید موشکی نشان خواهیم داد.

تقدیر نمایندگان مجلس از اقدامات سپاه در عرصههای دفاعی و سازندگی
۲۳۰ نماینده مجلس با صدور بیانیهای از اقدام سپاه در توقیف شناورهای رزمی و دستگیری تفنگداران آمریکایی، و نیز بهرهبرداری از پالایشگاههای فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی توسط قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) تجلیل کردند.

بروز اختلافات شدید میان فرماندهان اطلاعات رژیم صهیونیستی
«آمان» سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی است. در این سرویس اطلاعاتی بخشی به نام «واحد تحقیقات» وجود دارد؛ بخشی مهم که تهیه و تدوین برآوردهای راهبردی سالانه رژیم صهیونیستی را برعهده دارد.

بسیج برای مقابله با هر تهدیدی برنامه دارد/ فعالیت 40 هزار پایگاه بسیج در کشور
معاون رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج برای مقابله با هر نوع تهدید دشمن، آموزشهای لازم را ارائه کرده و برای مقابله با آنها نیز تمرینهای لازم را انجام داده است.

رصد آسمان کشور با طیفهای متنوعی از حساسههای بومی/ مقابله با تهدیدات در هر ارتفاع پروازی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) با اشاره به رصد مداوم آسمان کشور توسط طیفهای متنوعی از حساسههای بومی گفت: توان عملیاتی پدافند هوایی در حدی است که میتواند با هر نوع تهدیدی در هر ارتفاع پروازی مقابله کند.

آل سعود سپر بلای صهیونیستهاست
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز آل سعود سپر بلای صهیونیستهاست، گفت: دشمنان امروز از مقابله مستقیم، به جنگهای نیابتی و بهرهگیری از سایر ظرفیتهای اسلام علیه انقلاب اسلامی روی آوردهاند؛ که تبلور آن را در حرکتی که در عربستان انجام میپذیرد، مشاهده میکنیم.

ماجرای واگذاری اطلاعات سپاه به وزارت اطلاعات
فرمانده اسبق کل سپاه وقایعی از سالهای اولیه انقلاب ازجمله ماجرای واگذاری اطلاعات سپاه به وزارت اطلاعات را تشریح کرد.

تقدیر دانشجویان از فرمانده نداجا
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران از اقدام انقلابی فرمانده نیروی دریایی ارتش در مواجهه با نماینده استکبار جهانی تقدیر کرد.

روند ارتقاء توان موشکی ادامه مییابد/ مراودات دیپلماتیک بر اراده دفاعی کشور اثری ندارد
معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: با وجود دشمنان عنود جمهوری اسلامی ایران، ارتقای تجهیزات دفاعی و توان موشکی جزو اولویتهای نیروهای مسلح است و در چارچوب تدابیر عالی نظام با قوت پیگیری میشود.

آمادگی ایران برای توسعه مناسبات دفاعی با پاکستان
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام آمادگی کشورمان برای توسعه مناسبات دفاعی با پاکستان، بر لزوم توجه جدی پاکستان به امنیت مرزهای دو کشور تأکید کرد.

توان نظامی ایران و پاکستان در خدمت جهان اسلام خواهد بود/ امنیت دو کشور کاملا به هم پیوسته است
دبیر شورای عالی امنیت ملی از موضع مناسب پاکستان در عدم ورود به جنگ با مردم یمن تقدیر کرد و گفت: توان نظامی ایران و پاکستان در خدمت دفاع از منافع جهان اسلام و حفظ وحدت و ثبات در منطقه باقی خواهد ماند.

آغاز مرحله مقدماتی رزمایش ولایت 94/ اجرای مرحله اصلی رزمایش در دهه اول بهمن
جانشین فرمانده کل ارتش از برگزاری رزمایش دریایی «ولایت 94» در دهه اول بهمن ماه و تست سلاحهای بهینهسازی شده در این رزمایش خبر داد و گفت: مرحله گسترش واحدهای عملکننده در رزمایش آغاز شده است.

طرح صهیونیستی-آمریکایی تجزیه عراق و سوریه را بر هم میزنیم
فرمانده کل سپاه گفت: سناریوی تجزیه عراق و سوریه که یک طرح صهیونیستی - آمریکایی است را بر هم خواهیم زد.

برجام و پسابرجام تأثیری بر ارتقاء توان دفاعی کشور ندارند
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح کشور با توجه به دکترین دفاعی خود که مبتنی بر بازدارندگی است، از هر فرصت و ظرفیتی برای ارتقای توان دفاعی خود استفاده میکنند، و در این رابطه توجهی به مسئله برجام و پسابرجام ندارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار