در دیدار شمخانی و فرمانده ارتش پاکستان مطرح شد

توان نظامی ایران و پاکستان در خدمت جهان اسلام خواهد بود/ امنیت دو کشور کاملا به هم پیوسته است

دبیر شورای عالی امنیت ملی از موضع مناسب پاکستان در عدم ورود به جنگ با مردم یمن تقدیر کرد و گفت: توان نظامی ایران و پاکستان در خدمت دفاع از منافع جهان اسلام و حفظ وحدت و ثبات در منطقه باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۶۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱ - 19January 2016

توان نظامی ایران و پاکستان در خدمت جهان اسلام خواهد بود/ امنیت دو کشور کاملا به هم پیوسته است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان عصر امروز در دیدار راحیل شریف فرمانده ارتش و رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان با اشاره به حضور اشرار و گروههای مسلح در مرزهای میان دو کشور اظهار داشت: این ناامنیها کاملا هدایت شده و مبتنی بر برنامههای سرویسهای اطلاعاتی برخی کشورها است.

وی افزود: این ناامنیهای هدایت شده بهمنظور ممانعت از توسعه اقتصادی و روابط تجاری – فرهنگی میان دو کشور انجام میگیرد.

شمخانی با اشاره به روابط گسترده و سازنده دو کشور در زمینههای مختلف تاکید کرد: تهدیدات ناشی از گسترش حضور گروههای تروریستی در منطقه نیازمند افزایش همکاریها و پیگیری راهبردهای نوین مبتنی بر بهرهگیری از ظرفیت تمام کشورهای منطقه است.

وی با تقدیر از نقش مثبت و موضع مناسب پاکستان در عدم ورود به جنگ با مردم یمن خاطرنشان کرد: افزایش تنش و درگیری و اتلاف سرمایههای کشورهای اسلامی تنها به سود دشمنان اسلام و موجب قدرت یافتن گروههای تروریستی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تفکری که موجب میشود مسلمانان به نام اسلام یکدیگر را تکفیر کرده و از بین ببرند را خطرناکتر از اصل نیروهای تکفیری دانست.

شمخانی تصریح کرد: این تفکر داعشساز خطری برای تمام مسلمانان اعم از شیعیان و اهل سنت است.

وی با تاکید بر بیحاصل بودن ائتلافهایی که اهداف آن علیه کشورها و ملت های مسلمان است، این ائتلافها را غیرقابل دوام عنوان کرد و افزود: ایجاد الگوی همگرایی منطقهای با مشارکت و تفاهم همه کشورها تنها راهبرد تاثیرگذار در ایجاد امنیت و ثبات پایدار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: قدرت و توان نظامی ایران و پاکستان تاکنون عاملی بازدارنده در برابر بسیاری از شیطنتها و توطئههای خارجی بوده و این توان همچنان در خدمت دفاع از منافع جهان اسلام و حفظ وحدت و ثبات در منطقه باقی خواهد ماند.

شمخانی همچنین فرصت پیش رو پس از برجام را زمینه مناسبی برای تکمیل طرحهای اقتصادی و عمرانی مشترک دانست و افزود: با امنیت و ایجاد ثبات در مرزهای مشترک شاهد ریشهکن شدن فقر، قاچاق کالا و سوخت و شکوفایی اقتصادی منطقه و بهرهمندی مردم و از میان رفتن زمینههای جذب اشرار و گروههای تروریستی خواهیم بود.

** مقابله پاکستان با تهدیدات تروریستی

راحیل شریف رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز در این دیدار با عمیق و گسترده خواندن روابط ایران و پاکستان خاطرنشان کرد: با تهدیدات تروریستی و امنیتی در منطقه و بهویژه مرزهای مشترک دو کشور با تمام قدرت مقابله میکنیم.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات گسترده ارتش پاکستان در مقابله با گروههای تروریستی در منطقه وزیرستان افزود: همکاری مشترک ایران و پاکستان در زمینههای اطلاعاتی، امنیتی و مرزی میتواند نقش تعیینکنندهای در ناامنسازی منطقه برای گروههای تروریستی داشته باشد.

راحیل شریف افزایش سطح تعاملات و همکاریهای دوجانبه برای استقرار امنیت در منطقه را ضروری دانست و افزود: امنیت ایران و پاکستان را کاملا به هم پیوسته و مشترک میدانیم و با قاطعیت در برابر هرگونه عامل تهدیدکننده امنیت جمهوری اسلامی ایران خواهیم ایستاد.

نظر شما
پربیننده ها