اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت

از چگونگی مقابله ایران با صهیونیستها و تکفیری‌ها تا بازتاب جهانی اقدامات قرارگاه پدافند هوایی

بازتاب جهانی اقدامات پدافند هوایی ایران، عامل برتری نظامی ایران بر سایر کشورها، استفاده از ظرفیت بومی و منطقه‌ای برای انجام مأموریت‌های پدافندی، آغاز دوره جدیدی از جنگ سرد، چگونگی مقابله ایران با صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها،...
کد خبر: ۴۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 22May 2015

از چگونگی مقابله ایران با صهیونیستها و تکفیری‌ها تا بازتاب جهانی اقدامات قرارگاه پدافند هوایی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

برای مقابله با هرگونه گزینه خصمانه از توانمندیهای بسیاری برخورداریم
معاون هماهنگکننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: برای مقابله با همه گزینههای اعلامی دشمنان، از آمادگی و توانمندی بسیاری در ابعاد مختلف برخورداریم.

بازتاب جهانی اقدامات پدافند هوایی ایران
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) گفت: در سال 93 قرارگاه پدافند هوایی اقدامات بسیار تاثیرگذاری به انجام رساند، که بازتاب جهانی داشت، و نمونه آن نشاندن هواپیمای ایساف در بندرعباس بود.

عامل برتری نظامی ایران بر سایر کشورها
معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، حضور جوانان انقلابی و متخصص در نیروهای مسلح ایران را از عوامل برتری نظامی جمهوری اسلامی نسبت به دیگر کشورها دانست.

تصویب بیش از ۱۳۰۰ واژه نظامی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی کشور
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با تصویب بیش از یک هزار و سیصد واژه نظامی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی کشور، دفتر واژهگزینی نظامی کشور بهعنوان یکی از گروههای بسیار فعال و موفق این فرهنگستان در سطح کشور شناخته شده است.

آمادگی ۵۰۰ هزار بسیجی عضو بسیج عشایری برای مقابله با هر نوع تهدیدی
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: این سازمان از میان جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایر کشور تعداد ۵۰۰ هزار نفر را در قالب گردانهای بسیج عشایری سازماندهی کرده که این گردانها برای مقابله با هر نوع تهدیدی آمادگی دارند.

جمهوری اسلامی با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است
وزیر دفاع کشورمان گفت: ایران با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده و بدون هیچ گونه چشم داشتی درخواست برادران عراقی خود را اجابت کرده است.

دولت و ملت عراق تا زمانی که بخواهند در کنارشان خواهیم ایستاد
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تعرض جریان داعش در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است، تاکید کرد: تا زمانی که دولت و ملت عراق بخواهند در کنار آنان خواهیم ایستاد.

جمهوری اسلامی امنیت عراق را امنیت خود تلقی میکند
وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود تلقی میکند و از هیچ کمکی برای استقرار ثبات، آرامش و امنیت در عراق دریغ نخواهد کرد.

ایران از هیچ اقدامی برای جلوگیری از تجزیه عراق دریغ نمیکند
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در دومین روز از سفر به عراق با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتوگو کرد.

بازدید فرمانده نزاجا از گروه 99 پدافند هوایی
فرمانده نیروی زمینی ارتش بهمنظور ارزیابی آمادگی نیروهای پدافندی نزاجا از یکان عملیاتی گروه 99 پدافند هوایی در منطقه خنداب بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش از تیپ 164 پیاده پیرانشهر بازدید کرد
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در تیپ 164 پیاده نیروی زمینی ارتش مستقر در پیرانشهر از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرارگرفت.

استفاده از ظرفیت بومی و منطقهای برای انجام مأموریتهای پدافندی
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) گفت: طرح مردمی کردن دفاع هوایی از مدتها قبل در این قرارگاه آغاز شده، و با بهرهگیری از آموزشهای لازم، در مناطق مختلف کشور از ظرفیت بومی و منطقهای برای انجام ماموریتهای پدافندی استفاده میکنیم.

گسترش همکاریهای دفاعی امنیتی ایران و عراق و تشدید مقابله با تروریستهای تکفیری
وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، در دیدار با یکدیگر گسترش همکاریهای دفاعی امنیتی دو کشور و تشدید اقدامات برای رفع شرارت تروریستهای تکفیری و راهکارهای اجرای هرچه سریعتر توافقات را بررسی قرار دادند.

دورهٔ جدیدی از جنگ سرد آغاز شده است
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هماکنون دورهٔ جدیدی از جنگ سرد آغاز شده است مشاهده میشود، گفت: در مقیاس بینالمللی در دوره ناپایداری استراتژیک و عدم قطعیت و ناامنی قرار گرفتهایم، آرایش آمریکاییها به سمت روسیه و چین و به طور خاص به سمت آسیا است.

دهقان: ایران با همه توان از عراق حمایت میکند/ مالکی: کمکهای ایران به عراق بهموقع و شجاعانه بوده است
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در عراق به سر میبرد با معاون رئیس جمهور عراق دیدار و آخرین وضعیت تحولات میدانی عراق و مسائل دوجانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

چگونگی مقابله ایران با صهیونیستها و تکفیریها؛ از فلسطین تا یمن
فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح، چگونگی مقابله جمهوری اسلامی ایران با صهیونیستها و تکفیریها در جبهههای مختلف را تشریح کرد.

آماده هرگونه دفاع مشروع در برابر شرارتهای استکبار هستیم
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شرارتهای استکبار و چهره پلید نفاق، امروز بیش از پیش در منطقه ما مشهود است، و ما آماده هرگونه دفاع مشروع هستیم.

لزوم وحدت طوائف عراق در مبارزه علیه داعش
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و رئیس پارلمان عراق بر لزوم قرار گرفتن همه جریانات، طوایف و اقوام عراق تحت لوای پرچم عراق یکپارچه و مستقل تاکید کردند.

اولین حضور رسمی محسن رضایی پس از ۱۸ سال با لباس رسمی سپاه و درجه سرلشکری + عکس
فرمانده اسبق کل سپاه امروز برای اولینبار پس از ۱۸ سال با پوشیدن لباس رسمی سپاه پاسداران و نصب درجه سرلشکری، در مراسم دانشآموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) حضور یافت.

اجازه بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان ایرانی توسط بیگانگان را نمیدهیم/ پاسخ ایران به هرگونه شیطنت بسیار سخت خواهد بود
فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اخباری مبنی بر تلاش بدخواهان ملت و برخی مسئولان منطقه خلیج فارس برای کشاندن جنگهای نیابتی به مرزهای ایران، گفتند: اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.

سپاه با زبان سلاح با دشمنان روبهرو میشود/ سلحشوری جزئی از پاسداری است
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان با زبان سلاح بیشتر آشنا هستند و ما هم قصد داریم با همین زبان با آنان روبرو شویم، تأکید کرد: سلاح سپاه برای عدالتخواهی و ظلمستیزی بهکار میرود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها