سردار دهقان در دیدار با همتای عراقی خود:

جمهوری اسلامی با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است

وزیر دفاع کشورمان گفت: ایران با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده و بدون هیچ گونه چشم داشتی درخواست برادران عراقی خود را اجابت کرده است.
کد خبر: ۴۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ - 18May 2015

جمهوری اسلامی با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع جمهوری عراق، نخستین دور مذاکرات وزرای دفاع دو کشور برگزار شد.

 سردار دهقان در این دور از مذاکرات با ابراز خرسندی از سفر به عراق گفت: روابط ایران و عراق تاریخی و ریشه دار است و این پیشینه، همبستگی دو ملت را نشان میدهد.

سردار دهقان با اشاره به سفر موفقیتآمیز رئیس جمهور عراق به تهران و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان گفت: ما در اینجا هستیم تا اراده خود را برای اجرای توافقات صورت گرفته و گسترش همکاریهای فی ما بین نشان دهیم و با همافزایی و تقویت مقاومت فعالانه، چالشها و بحرانهای امنیتی را برطرف سازیم.

وزیر دفاع کشورمان با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران علاقهمند و مصمم به توسعه روابط و همکاری با دولت عراق در ابعاد مختلف به ویژه دفاعی ـ امنیتی است تصریح کرد: شرایط منطقه از جمله تصاعد بحران و ناامنی در محیط امنیتی مشترک ایران و عراق، ضرورت همکاریهای نزدیک دفاعی میان دو کشور را اجتناب ناپذیر کرده است.

سردار دهقان از همکاریهای دفاعی ـ امنیتی ایران و عراق و مبارزه مشترک علیه تروریسم به عنوان عاملی ثباتساز و امنیتآفرین بر منطقه یاد کرد و گفت: ایران با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده و بدون هیچ گونه چشم داشتی درخواست برادران عراقی خود را اجابت کرده است.

وزیر دفاع کشورمان اظهار امیدواری کرد: در این سفر علاوه بر تقویت مناسبات دفاعی ـ نظامی و امنیتی دو کشور بتوانیم گامهای بلند و مستحکم تری برای انهدام کامل شبکه مخوف، جنایت کار و شرارت آمیز تروریستی ـ صهیونیستی ـ تکفیری به عنوان مهمترین عوامل ناامنی در منطقه برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها