نخست وزیر عراق در دیدار با سردار دهقان مطرح کرد:

تاکید بر تداوم کمک‌های ایران برای ایجاد ثبات/ اجازه نمی‌دهیم علیه ایران در عراق اقدامی صورت پذیرد

نخست وزیر عراق گفت: امنیت عراق با امنیت جمهوری اسلامی ایران آمیخته است و ما بر تداوم حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم تأکید داریم.
کد خبر: ۴۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 19May 2015

تاکید بر تداوم کمک‌های ایران برای ایجاد ثبات/ اجازه نمی‌دهیم علیه ایران در عراق اقدامی صورت پذیرد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای انجام یک سفر رسمی به عراق سفر کرده است، با حیدر العبادی نخست وزیر جمهوری عراق دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقهای و بینالمللی گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
حیدر العبادی نخست وزیر عراق در این دیدار با قدردانی از حمایتهای رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، دولت و ملت ایران تصریح کرد: روابط ایران و عراق بسیار عمیق است و دشمنان سعی داشتند از طریق جنگ ۸ ساله به این روابط ضربه بزنند، امروز ایران و عراق با تاریخ، فرهنگ و جغرافیای مشترک در مقابل داعش وحشی ایستادهاند.
 
نخست وزیر عراق افزود: امنیت عراق با امنیت جمهوری اسلامی ایران آمیخته است و ما بر تداوم حمایت و کمکهای جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم تأکید داریم.
 
حیدر العبادی تصریح کرد: اجازه نمیدهیم علیه ایران و امنیت آن در عراق اقدامی صورت پذیرد.
 
نخست وزیر عراق با اشاره به مسائل و تحولات منطقه افزود: از جنگ علیه یمن حمایت نمیکنیم و باید با تلاش همه کشورهای اسلامی به این جنگ خاتمه دهیم.
 
وی با اشاره به تلاش لابی صهیونیسم برای به شکست کشاندن مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ گفت: امیدواریم ایران در روند این مذاکرات کاملاً موفق باشد و توافق جامع که به نفع همه است تحقق پیدا کند.
 

نخست وزیر عراق با تأکید مجدد بر گسترش همکاریهای همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: گسترش همکاریهای دفاعی-امنیتی با ایران از اولویتهای کشور عراق به شمار میرود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار