سردار دهقان در دیدار با وزرای کشور و امور خارجه عراق:

جمهوری اسلامی امنیت عراق را امنیت خود تلقی می‌کند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود تلقی می‌کند و از هیچ کمکی برای استقرار ثبات، آرامش و امنیت در عراق دریغ نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ - 19May 2015

جمهوری اسلامی امنیت عراق را امنیت خود تلقی می‌کند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در بغداد به سر میبرد با ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق دیدار و آخرین وضعیت تحولات کشور عراق، منطقه، جهان و روابط دوجانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
 
در ابتدای این دیدار جعفری وزیر خارجه عراق با اشاره به چالشهای مختلفی که در حال حاضر در جهان به ویژه در منطقه وجود دارد گفت: باید قدرت خود را برای مقابله با این چالشها افزایش دهیم.
 
جعفری با بیان اینکه دولت و ملت ایران در زمان صدام با حمایت از معارضان مردمی عراق و پس از سقوط صدام با حمایت از نظام جدید این کشور همواره به حاکمیت ملی عراق احترام گذاشته است، افزود: مردم و مسئولان عراقی هیچگاه کمکهای حیاتی و راهبردی ایران در مقاطع حساس را فراموش نخواهند کرد.
 
وی با تبیین روند شکلگیری داعش و پیامدهای بسیار خطرناکی که این جریان برای کشورهای منطقه دارد، تصریح کرد: خطری که امروز عراق و سوریه را تهدید میکند، فردا ترکیه و عربستان و سایر کشورهای منطقه را تهدید خواهد کرد، لذا مقابله همه جانبه با این جریان وظیفه همه کشورهای منطقه است.
 
وزیر خارجه عراق با طرح این سؤال که چرا داعش علیه رژیم صهیونیستی که امروز بزرگترین خطر برای جهان اسلام به شمار میرود اقدام نمیکند گفت: اگر حمایت برخی کشورها نبود، داعش به وجود نمیآمد و نمیتوانست دست به اینگونه جنایات وحشیانه بزند.
 
وزیر خارجه عراق تصریح کرد: ملت عراق مصمم به دفاع از کشور، مقدسات، شرف و عزت خود میباشد و همانطور که با رژیم صدام مبارزه کرد، در مقابل فتنه بزرگ داعش نیز با هوشیاری کامل عمل خواهد کرد و بر آنان پیروز خواهد شد.
 
وی با تجلیل از مقاومت بینظیر ملت ایران در مقابل ظلم، تجاوز و توطئههای دشمنان گفت: گرچه ملت بزرگ ایران شهدای زیادی در راه استقلال و آزادی تقدیم کرد، ولی نتیجه گرفت و امروز در اوج ثبات و امنیت قرار دارد و مقتدرانه برای امنیت و ثبات منطقه تلاش میکند.
 
وزیر خارجه عراق با آرزوی موفقیت برای سردار دهقان در سفر به عراق آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری در همه زمینهها با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
 
سردار دهقان نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: ایران و عراق با محوریت دو کانون الهام بخش و منحصر به فرد ولایت و مرجعیت توانسته، مشکلات بزرگی را از پیش روی بردارد و یا بر آنها غلبه کند.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران افزود: با بیداری ملتها، نظام سلطه همه ویژگیهایی را که میتوانست با استفاده از آن مسلط شود را از دست داده و شعارهای دروغین آنها مثل حقوق بشر، آزادی و رفاه ملتها، شعارهای توخالی و رنگپریدهای هستند ولی باز نظام سلطه تلاش میکند از راههای دیگر به مداخلات و سلطهگری خود ادامه دهد.
 
وی افزود: راهاندازی جنگهای نیابتی و حمایت آشکار و پنهان از تروریسم از روشهایی است که نظام سلطه برای رسیدن به اهداف پلیدشان استفاده میکنند.
 
سردار دهقان با اشاره به تأثیر متقابل شرایط عراق و منطقه بر یکدیگر گفت: آنچه که امروز در عراق میگذرد دارای آثار و پیامدهای راهبردی برای منطقه و جهان است.
 
وزیر دفاع کشورمان گفت: ملت عراق به عنوان یک ملت ریشهدار و تمدنساز با استقرار یک دولت فراگیر و مقتدر، عزم خود را برای ایجاد ثبات و آرامش و دفع خطر تروریستهای تکفیری به نمایش گذاشته و بیتردید در این مسیر پیروز میدان خواهد بود.
 
سردار دهقان با اعلام مجدد بر حمایت از عراق مستقل، واحد و یکپارچه بر عزم تهران برای گسترش روابط با بغداد تاکید کرد.
 
ملاقات وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با وزیر کشور عراق

در ملاقات سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق طرفین ضمن بررسی آخرین وضعیت تحولات میدانی در عراق بر ضرورت همکاری بیشتر برای دفع خطر تروریسم و عزم مشترک دو کشور برای ایجاد ثبات و امنیت تاکید کردند.
 
در این دیدار وزیر کشور عراق با اشاره به اهمیت حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از کشور عراق، تعمیق همکاریهای دوجانبه به ویژه در حوزههای امنیتی را بسیار مهم و حائز اهمیت تلقی کرد.
 
محمد سالم الغبان کمکهای دولت و ملت دوست و برادر ایران را در تأمین امنیت عراق بسیار مؤثر و کارساز دانست.
 
سردار دهقان نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران امنیت عراق را امنیت خود تلقی میکند و از هیچ کمکی برای استقرار ثبات، آرامش و امنیت در عراق دریغ نخواهد کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها