اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از رزمایش هوایی مشترک ایران و چین تا بازداشت تعدادی از اعضای شبکه نفوذی در کشور توسط سپاه

تأمین امنیت آسمان عراق از سوی قرارگاه پدافند هوایی ایران، بازداشت تعدادی از اعضای شبکه نفوذی در کشور توسط سپاه، برگزاری رزمایش مشترک هوایی ایران و چین،...
کد خبر: ۵۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 06November 2015

از رزمایش هوایی مشترک ایران و چین تا بازداشت تعدادی از اعضای شبکه نفوذی در کشور توسط سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

آماده پاسخگویی به شرارتهای دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم
وزیر دفاع در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: این اظهارات در حالیکه که این دو رژیم در مسائل خود ساخته گرفتار و نیاز به کمک دیگران دارند، ترجمان استیصال آنهاست و تنها مصرف تبلیغاتی داخلی دارد.

ضرورت تشخیص تهدیدات از سوی مسئولان برای جلوگیری از خسارات احتمالی
رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تهدیدشناسی یک وظیفه انقلابی برای دولت است، گفت: مسئولانی که تهدیدات را با تاخیر تشخیص میدهند و یا اصلا تشخیص نمیدهند خسارات زیادی را برای کشور به بار خواهند آورد.

در حوزه گوشیهای هوشمند باید دارای سامانه بومی باشیم/ درگیری اروپا و آمریکا بر سر مالکیت اطلاعات شبکههای اجتماعی
رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید بهمنظور کاهش آسیبپذیریها بر گوشیهای موجود مدیریت نرمافزاری داشته باشیم، گفت: همچنین باید مرکز پشتیبانگیری و سرور این گوشیها را در کشور ایجاد کنیم.

نخستین جشنواره «سلمان فارسی» در سطح نیروهای مسلح برگزار میشود
نخستین جشنواره «سلمان فارسی» ویژه تحقیقات علوم انسانی اسلامی در سطح نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با هدف ارتقای جایگاه علوم انسانی اسلامی، 26 آبان در قم و توسط نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار میشود.

از «دهلاویه» تا «آر پی جی 29» آخرین دستاوردهای موشکی و راکتی ارتش در حوزه دفاع زمینی
آر پی جی 29 که در مقابله با واحدهای زرهی کارایی مطلوبتری را نسبت به سلاحهای نیمهسنگین و سنگین موجود در کشور از خود نشان داده است، در رزمایش محرم بهطور رسمی و بهعنوان یک سلاح سازمانی در اختیار تکاوران ارتش قرار گرفت.

اورهال و بازگشت هواپیمای C-130 بعد از 10 سال به ناوگان نهاجا
یک فروند هواپیمای ترابری C-130 پس از 10 سال زمینگیری، به همت متخصصان و کارشناسان نیروی هوایی ارتش اورهال (بازآماد) شد.

هنوز عمق خطر نفوذ حس نشده است/ فتنه نفوذ به مدت طولانی ادامه خواهد یافت/ از یمن حمایت میکنیم
فرمانده کل سپاه گفت: فتنه چهارم علیه انقلاب با بهانه هستهای شروع شد و طی آن فشار و تحریم اقتصادی در دستور کار دشمن قرار گرفت؛ که این فتنه را میتوان فتنه نفوذ نامید؛ این فتنه ممکن است تا سالها ادامه داشته باشد.

توسعه همکاریهای دفاعی ایران و چین در حوزه هوایی
فرماندهان نیروی هوایی ایران و چین ضمن دیدار و گفتوگو با یکدیگر، بر گسترش روابط و توسعه همکاریهای دفاعی دو کشور تاکید کردند.

اقتدار همهجانبه مهمترین راهکار مقابله با نفوذ دشمن است/ آمریکا راهی برای بازگشت مجدد به ایران ندارد
معاون ستاد کل نیروهای مسلح اقتدار همهجانبه را مهمترین راهکار مقابله با نفوذ برشمرد و گفت: آمریکا و متحدانش بهرغم ظرفیتسازیهای متنوع راهی برای بازگشت و نفوذ مجدد به ایران ندارند.

خلیج فارس نقطه قدرت ما و نقطه ضعف آمریکاست
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: خلیج فارس نقطه قدرت ما و نقطه ضعف آمریکا محسوب میشود؛ به همین دلیل ما در این منطقه به آنها تحکم میکنیم.

رزمایش نیروی دریایی سپاه تا پایان پاییز انجام میشود/ مقاومت یمن به کمک ما نیازی ندارد/ شکایت آمریکا از سپاه
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: رزمایشها هر ساله اجرا میشود و امسال نیز رزمایش نیروی دریایی در سه ماهه سوم سال جاری طبق تقویم اجرا میشود.

تنها حد و مرز طراحی هستهای و برد 2هزار کیلومتری موشکها را رعایت میکنیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما دو حد و مرز را رعایت خواهیم کرد؛ یکی آنچه در برجام در مورد منع طراحی هستهای آمده است و دومی برد 2 هزار کیلومتر موشک را که قبلا نیز همه مسئولین کشور این حدود را اعلام کردهاند.

تعدادی از اعضای شبکه نفوذی در کشور توسط سپاه پاسداران بازداشت شدند
تعدادی از اعضای شبکه نفوذی وابسته به دولتهای آمریکا و انگلستان در کشور از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند.

خبرنگاران دستگیر شده از طریق کشورهای هلند، انگلستان و سوئد برای ادراکسازی افکار عمومی تلاش میکردند
کارشناس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به بازداشت تعدادی از عوامل نفوذی بیگانگان گفت: این خبرنگاران دستگیر شده برای ادراکسازی افکار عمومی و تشکیل شبکههای سازماندهی شده در داخل کشور از طریق بنیادهای وابسته به وزارتخانههای امور خارجه هلند، انگلستان و سوئد برای شبکهسازی در داخل ایران تلاش میکردند.

اقتدار نظامی ایران دشمن را وادار به انجام مذاکره کرد/ جنگ با ایران منافع آمریکا را در مقیاس جهانی به خطر میاندازد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر دشمن از توان رویارویی مستقیم نظامی با کشورمان برخوردار بود یک سال و نیم با ما پای میز مذاکره نمینشست، و این قدرت نظامی ما بود که دشمن را مجبور به کرنش و انجام مذاکره کرد.

تأمین امنیت آسمان عراق از سوی قرارگاه پدافند هوایی ایران
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه برای تأمین امنیت آسمان کشور همواره از بیرون مرزها تا داخل مرزها را رصد میکند و این تنها شامل آسمان عراق نمیشود.

برگزاری رزمایش مشترک هوایی ایران و چین
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزاری رزمایشهای مشترک میان نیروهای هوایی ایران و چین را ضروری خواند و خواستار تسریع در نهایی شدن پیشنویس توافق میان ارتش دو کشور شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار