امیر شاه‌صفی در دیدار مقام ارشد نظامی چین خواستار شد

برگزاری رزمایش مشترک هوایی ایران و چین

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزاری رزمایش‌های مشترک میان نیروهای هوایی ایران و چین را ضروری خواند و خواستار تسریع در نهایی شدن پیش‌نویس توافق میان ارتش دو کشور شد.
کد خبر: ۵۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ - 04November 2015

برگزاری رزمایش مشترک هوایی ایران و چین

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ خلبان حسن شاهصفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و  ژنرال خو جی لیانگ معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین امروز در پکن دیدار و گفتوگو کردند.

دو طرف در این دیدار آمادگی خود را برای تعامل و همکاری میان سه کشور ایران، چین و روسیه در خصوص برقراری امنیت در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه اعلام کردند.

فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بر اساس تدابیر مقامهای عالی ایران مصمم هستیم که روابط با کشور دوست، چین را ارتقاء دهیم، گفت: آمادگی داریم تا در تمام زمینههای مورد علاقه یکدیگر همکاری داشته باشیم.

امیر شاهصفی، آشنایی با توانمندیهای نظامی، آموزشی تبادل تجربیات و برگزاری رزمایشهای مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیشنویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینهها را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه پایههای همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور به صورت اصولی ایجاد شده است، افزود: در آینده می توانیم روابط میان نیروهای مسلح را به عالی ترین سطح ارتقاء دهیم.

فرمانده نهاجا گفت: ما در بحث دشمنشناسی، اشتراکات فراوانی داریم و در کنار یکدیگر، یک هدف مشترک را دنبال میکنیم؛ که همانا استقلالخواهی است.

امیر شاهصفی تصریح کرد: دخالت در امور دیگر کشورها و بازی با سرنوشت آنها اقدام درستی از نظر ما نیست.

همکاری دو جانبه در حوزه امنیت و برقراری امنیت در منطقه، کمک به تجهیزات نظامی و بهرهبرداری از فضای دو کشور برای ترابری هواپیماهای جنگنده و همکاری در مسائل منطقه ای و بین المللی از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

پیگیری مصوبات ملاقاتهای انجام شده در دو سال اخیر و اجرایی کردن آنها، انتقال تجربیات در زمینه آموزشهای هوایی با توجه به تجربیات بالای نیروی هوایی دو کشور، بازدید طرف چینی از دستاوردهای نیروهای مسلح ایران در آینده نزدیک و حضور نمایندههای نظامی در سفر آتی رئیسجمهور چین به ایران برای پیگیری و تسریع در اجرایی شدن مفاد پیشنویس توافقنامههای نظامی میان دو کشور از دیگر موضوعات گفتگو میان فرمانده نیروی هوایی کشورمان با معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین بود.

معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین نیز در این دیدار گفت: روابط نظامی دو کشور  همتای سایر حوزهها از جمله اقتصادی و سیاسی در حال ارتقاء است.

خو جی لیانگ با بیان اینکه روابط میان نیروهای مسلح به سطح بسیار عالی ارتقاء یافته است، افزود: این روابط برای حفظ منافع و صلح و ثبات دو کشور و حتی جهانی مفید است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای سوابق درخشانی است، گفت: ایران و چین کشورهای قدرتمندی در جهان هستند و خدمات فراوانی به جهانیان عرضه کردهاند.

ژنرال خو جی لیانگ با بیان اینکه در تاریخ معاصر با تلاش رهبران دو کشور، روابط در عالیترین سطح قرار دارد، افزود: در زمینههای سیاسی، اقتصادی، انرژی و نظامی روابط بسیار خوبی داریم.

وی گفت: دولت چین برای همکاری با ایران اهمیت زیادی قائل است و برای مردم چین نیز دوستی صمیمانه با ایران بسیار با اهمیت است.

معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین تاکید کرد: ما دو کشور مستقل هستیم که میتوانیم به صلح و ثبات منطقه و جهان کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار