رئیس سازمان بسیج عشایری خبر داد

آمادگی ۵۰۰ هزار بسیجی عضو بسیج عشایری برای مقابله با هر نوع تهدیدی

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: این سازمان از میان جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایر کشور تعداد ۵۰۰ هزار نفر را در قالب گردان های بسیج عشایری سازماندهی کرده که این گردان ها برای مقابله با هر نوع تهدیدی آمادگی دارند.
کد خبر: ۴۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵ - 18May 2015

آمادگی ۵۰۰ هزار بسیجی عضو بسیج عشایری برای مقابله با هر نوع تهدیدی

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دوستعلی آزوغ رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در نشستی خبری درباره برنامه های امسال این سازمان گفت: عشایر بسیجی همان گونه که در دوران دفاع مقدس جزو اولین نیروهای مدافع کشور بودند، اکنون نیز با سازماندهی عشایر در قالب ۴۷ گردان بیتالمقدس، ۲۲۴ گردان عاشورا، ۶۵ گردان الزهرا و ۶ گردان کوثر که در مجموع حدود ۳۴۲ گردان رزمی میشود، آماده دفاع از کشور هستند.

وی که به مناسبت ۲۹ اردیبهشت روز قشر بسیج عشایری به تشریح برنامههای این روز و سال جاری میپرداخت، ادامه داد: ۲۹ اردیبهشت روزی است که عشایر غیور کشورمان با امام خمینی(ره) دیدار داشتند لذا این روز را به عنوان روز قشر بسیج عشایری انتخاب کردیم.  

رئیس سازمان بسیج عشایری با بیان اینکه عشایر کشورمان در همه عرصهها از جمله امنیت حضور فعالی دارند، اظهار داشت: عشایر کشورمان در عرصه فرهنگی و اقتصادی نیز نقش آفرین هستند به خصوص در موضوع اقتصاد مقاومتی که حضوری پر رنگ دارند به همین خاطر سه شنبه ۲۹ اردیبهشت نمایشگاهی از محصولات عشایر بهویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی در پارک قیطریه تهران به مدت یک هفته بر پا میشود.  

وی سپس با اشاره به اینکه عشایر بسیجی کشورمان در ۱۲۸ حوزه و بیش از هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج فعالیت میکنند، افزود: یکی از کارهای امسال بسیج عشایر در حوزه فرهنگی ساخت سرود بسیج عشایری به شش زبان ترکی، لری، فارسی، عربی، کردی و بلوچی است که در حمایت از مظلومین جهان و مسلمانان فلسطین در حال ساخت است که در همایش ملی سران اقوام و عشایر رونمایی و اجرا میشود.

آزوغ با اظهار این مطلب که همایش مورد اشاره در نیمه اول سال جاری در تبریز برگزار میشود، تصریح کرد: تشکیل خانه عشایر به عنوان تشکیلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در راستای دفاع از حقوق عشایر، رایزنی با سازمان اراضی و محیط زیست برای کاهش فشار بر عشایر، اعزام اکیپهای پزشکی و دامپزشکی برای معاینه و درمان بیماری های احتمالی عشایر و دامهایشان و انتشار کتاب «غیور ایل من» که مربوط به خاطرات و زندگی نامه «علی غیوریزاده»، شهید شاخص سال گذشته این سازمان بخش دیگری از برنامههای امسال بسیج عشایری است.

 رئیس سازمان بسیج عشایری درباره این کتاب، توضیح داد: کتاب «غیور ایل من» توسط «نور الهی» نگارش شده که در سه هزار نسخه و ۴۰۰ صفحه در بر دارنده خاطرات و دست نوشته های شهید «علی غیوریزاده» از عشایر ایلام و زندگی نامه این شهید عزیز است.

آزوغ سپس در خصوص تعداد شهدای عشایر نیز عنوان کرد: آنچه ما آمار داریم حدود ۴۰ هزار نفر از جامعه عشایری کشور تاکنون به شهادت رسیده اند که از این تعداد حدود ۱۰هزار نفر در سامانه شهدای عشایر مشخصات آن ها به ثبت رسیده است.

 گفتنی است در پایان این برنامه از کتاب شهید شاخص بسیج عشایر به نام «غیور ایل من» توسط آزوغ رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها