در دیدار وزیر دفاع ایران با معاون رئیس جمهور عراق عنوان شد

دهقان: ایران با همه توان از عراق حمایت می‌کند/ مالکی: کمک‌های ایران به عراق به‌موقع و شجاعانه بوده است

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در عراق به سر می‌برد با معاون رئیس جمهور عراق دیدار و آخرین وضعیت تحولات میدانی عراق و مسائل دوجانبه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
کد خبر: ۴۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ - 20May 2015

دهقان: ایران با همه توان از عراق حمایت می‌کند/ مالکی: کمک‌های ایران به عراق به‌موقع و شجاعانه بوده است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در این دیدار با تمجید از نقش نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق در شکلگیری همکاریهای دفاعی و امنیتی میان تهران و بغداد، و با اشاره به توافقات صورت گرفته با مقامات دفاعی امنیتی عراق گفت: امیدواریم با اجرای این توافقات شاهد ارتقای توان دفاعی و تحرک بیشتر در مبارزه موثر عراق علیه تروریسم باشیم.

وی افزود: همانگونه که بارها اعلام کردیم ملت و دولت ایران با همه توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است.

وزیر دفاع کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه زمینهها آمادهٔ همکاری با عراق است، و سرعت بخشیدن به اجرای توافقات میتواند در خروج عراق از بخش عمدهای از چالشهای پیش رو موثر باشد.

نوری مالکی معاون رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار گفت: کمکهای ایران همواره ملموس، قوی، به موقع و شجاعانه بوده است، و ما آثار و برکات آن را بهخصوص در وقایع موصل به خوبی شاهد بودیم.

مالکی در ادامه افزود: کمکهای ایران برای پِیریزی یک صنعت دفاعی مستقل، بومی، با اقتدار میتواند مبنای مناسبی برای همکاریهای دفاعی و راهبردی موثر برای تقویت نیروهای مسلح عراق باشد.

معاون رئیس جمهور عراق با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، خواستار تعمیق و گسترش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عراق شد، و گفت: بنده هم در مسئولیت قبلی و هم در مسئولیت جدید، همه تلاش خود را برای تحقق این موضوع بهکار خواهم گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها