سردار دهقان در دیدار با نخست وزیر عراق:

دولت و ملت عراق تا زمانی که بخواهند در کنارشان خواهیم ایستاد

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تعرض جریان داعش در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است، تاکید کرد: تا زمانی که دولت و ملت عراق بخواهند در کنار آنان خواهیم ایستاد.
کد خبر: ۴۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ - 19May 2015

دولت و ملت عراق تا زمانی که بخواهند در کنارشان خواهیم ایستاد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای انجام یک سفر رسمی به عراق سفر کرده است، با حیدر العبادی نخست وزیر جمهوری عراق دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقهای و بینالمللی گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
سردار دهقان در این دیدار با ابلاغ سلامهای گرم معاون اول رئیس جمهور کشورمان به نخست وزیر عراق گفت: مناسبات دو کشور در سطوح عالی الگوی مناسبی از روابط دو همسایه است.
 
وزیر دفاع کشورمان خاطر نشان کرد: رهبری، دولت و ملت ایران همواره از تمامیت ارضی و استقرار کامل امنیت و آرامش در عراق حمایت کرده و خواهند کرد.
 
سردار دهقان با بیان اینکه، حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق، کمک به تحکیم امنیت فراگیر و مشارکت در توسعه و پیشرفت؛ به عنوان ۳ اصل راهبردی در نگاه جمهوری اسلامی ایران به مسائل عراق است، تصریح کرد: ایران اسلامی ارتباط خود را با عراق محدود به جریان، حزب، طایفه و قومیت خاصی نکرده و نخواهد کرد و همواره به عراق به عنوان یک مجموعه واحد نگاه کرده و نسبت به هر رویکردی که به دنبال تجزیه عراق و یا تضعیف هویت و وحدت ملی این کشور باشد، واکنش نشان میدهد.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از اینکه دولت، ملت و نیروهای مسلح و مردمی عراق تاکنون هوشیارانه با وجود همه توطئهها، درگیر فتنه مذهبی و جنگ داخلی نشدهاند، بر نقش برجسته مرجعیت در این زمینه تأکید کرد و افزود: در سایه ائتلاف و وحدت ملی است که میتوان امنیت پایدار و آرامش دائمی را به عراق بازگرداند و آن را تحکیم و تداوم بخشید.
 
سردار دهقان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تعرض جریان داعش در کنار دولت و ملت عراق ایستاده است، تاکید کرد: تا زمانی که دولت و ملت عراق بخواهند در کنار آنان خواهیم ایستاد.
 
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از نقش مثبت و سازنده نخست وزیر عراق در توسعه همه جانبه همکاریهای دو کشور بهویژه گسترش مناسبات دفاعی ـ امنیتی، آمادگی کشورمان را برای توسعه این همکاریها و تقویت و تجهیز ارتش عراق اعلام کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها