شمخانی در دیدار مشاور امنیت ملی عراق:

امروز فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم به‌خوبی مشخص است/ آتش‌افروزی برخی کشورهای منطقه

دبیر شورای عالی امنیت ملی، تروریسم را اصلی‌ترین تهدید صلح و امنیت جهانی دانست و گفت: امروز و از مسیر ارزیابی اقدامات و اظهارات کشورهای مختلف، فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم به خوبی روشن شده است.
کد خبر: ۶۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ - 17January 2016

امروز فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم به‌خوبی مشخص است/ آتش‌افروزی برخی کشورهای منطقه

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز (یکشنبه) با «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق، دیدار و درباره مسائل دو جانبه و همچنین تحولات منطقهای و بینالمللی به گفتگو پرداخت.

علی شمخانی در این دیدار موفقیتهای مستمر ارتش و نیورهای مردمی عراق در مقابله با تروریسم تکفیری را حاصل افزایش انسجام سیاسی و امنیتی، نفوذ مرجعیت آگاه و پیش رو و درایت رهبران هوشمند و مقاومت مردم صبور و مقاوم این کشور عنوان کرد و اظهار داشت: عراق متحد و یکپارچه بهزودی به جایگاه واقعی خود در عرصههای سیاسی، اقتصادی و امنیتی در سطح منطقهای و بینالمللی بازمیگردد.

وی با تاکید بر اولویتهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه روابط همهجانبه با همسایگان گفت: اجرایی شدن برجام و رفع برخی محدودیتهای غیر قانونی در مناسبات خارجی ایران، زمینهساز برداشتن گامهای جدید در همکاریهای منطقهای و بینالمللی است.

شمخانی افزود: متاسفانه برخی کشورهای منطقهای همگام با دشمنان قسمخورده جهان اسلام، ضمن حرکت در خلاف جریان جهانی همکاری با جمهوری اسلامی ایران، تنها به دنبال برافروختن آتش اختلافات فرقهای و مذهبی هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تروریسم را اصلیترین تهدید صلح و امنیت جهانی عنوان و تصریح کرد: امروز و از مسیر ارزیابی اقدامات و اظهارات کشورهای مختلف، فاصله ادعا تا مقابله واقعی با تروریسم به خوبی روشن شده است.

شمخانی در پایان ضرورت تسریع در اجرایی شدن فعالیت کمیته مشترک هماهنگی برای اجرای معاهده مرزی ایران و عراق را مورد تاکید قرار داد و گفت: فعال شدن این کمیته و حل فصل مسایل موجود میتواند نقش موثری در شکوفایی اقتصادی در مناطق مرزی دو کشور و توسعه مناسبات تجاری مرزی میان ایران و عراق داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها