سردار وحیدی در جمع خبرنگاران:

ایران قدرتمندانه با تشنج‌آفرینی و اقدامات خصمانه مقابله می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: دیگران بدانند که تشنج‌آفرینی در منطقه به نفع آن‌ها نیست و ایران با قدرت جلوی تشنج‌ها را می‌گیرد.
کد خبر: ۶۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ - 17January 2016

ایران قدرتمندانه با تشنج‌آفرینی و اقدامات خصمانه مقابله می‌کند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، عصر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت مهاجر الیالله سردار علیاصغر فولادگر و در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی مبنی بر پیام دستگیری نظامیان آمریکایی توسط سپاه اظهار داشت: این دستگیری پیامهای متعددی دارد که اولین پیامش قبل از هرچیز نشاندهنده کنترل کامل جمهوری اسلامی ایران بر فضای حیاتی خود در مرزهاست.

وی با بیان اینکه ایران کاملا بر این فضاها مسلط است، افزود: دومین پیام این اقدام را قاطعیت ایران در دفاع از منافع خود میتوان ذکر کرد. در واقع این اقدام نشان داد که ایران هیچ تردیدی در دفاع از مرزهای خود ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: سومین پیام این اقدام نیز این بود که ایران کشوری است که امنیت منطقه را تامین و قدرت تامین امنیت خود را نیز کاملا مشخص میکند.

سردار وحیدی تأکید کرد: دیگران باید بدانند که تشنجآفرینی در منطقه به نفع آنها نیست و ایران با قدرت هم جلوی تشنجها را میگیرد و هم اینکه آمادگی مقابله با اقدامات خصمانه و غیر دوستانهای که روی میدهد را دارد.

وی بیان داشت: ایران کاملا با عقلانیت به تصمیماتی که اتخاذ میکند، عمل خواهد کرد. در واقع این نشاندهنده آمادگی ایران در همه صحنههاست؛ لذا کسی نباید برداشت کند که میتواند نگاه ایران را به یک سو منعکس کرده یا به جای دیگری معطوف کند. بنابراین میتوان گفت که ایران همه حوزهها را رصد میکند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در پاسخ به سؤال دفاع پرس مبنی بر ارزیابی بودجه دفاعی سال آتی کشور گفت: هنوز بودجه دفاعی که امروز اعلام شده را مطالعه نکردهام؛ البته بررسی نهایی بودجه باید در مجلس مشخص شود.

نظر شما
پربیننده ها