سردار جزایری در جشنواره جوان سرباز:

سرباز از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی ایران است

معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سرباز را یکی از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه تلاش کنند تا جایگاه سربازی ارتقا یابد.
کد خبر: ۸۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 18May 2016

سرباز از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در هشتمین جشنواره جوان سرباز که به میزبانی سپاه پاسداران در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شده است، اظهار داشت: امروز جشنواره جوان سرباز مراحل تکامل و بلوغ خود را طی میکند؛ به همین خاطر به این جشنواره از منظر یک مناسبت صرف نباید نگاه کرد.

وی افزود: در مورد سربازی، ما در جامعه یک مجموعه رسوبات فکری مبتنی بر یک پیشینه تاریخی داریم و آن چالشی است که در بخشی از جامعه ما درباره سربازی وجود دارد؛ پس این چالش باید برطرف شود؛ چون سرباز عنصر مهم قدرت و دفاع در دوران دفاع مقدس و بعد از آن است. لذا این پیشینه تاریخی باید در دستگاهها، آحاد مردم و خانوادهها اصلاح شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: حفظ سلامت و عزت سرباز در همه دستگاههای لشکری و کشوری بهویژه نیروهای مسلح فرض و واجب است. یعنی زمینههای عملی حفظ کرامت و عزت سربازان ما باید مهیا شود؛ اما در پارهای از موارد در این زمینه مشکلاتی داریم؛ که باید برطرف شود.

سردار جزایری گفت: ما نیازمند یک بهرهبرداری دو طرفه در دستگاههایی که سرباز در آنجا وارد میشود، و خود سربازان هستیم؛ موضوعی که متاسفانه در هر دوره در پارهای از موارد کاستیها و نواقصی دارد؛ که باید برطرف شود.

وی تأکید کرد: قدر سرباز و سربازی در جامعه باید شناخته شود و جامعه باید به سرباز خود افتخار کند؛ اما امروز اینگونه نیستیم؛ مشکلاتی داریم که باید رفع شود. وقتی جوانی وارد عرصه سربازی میشود، باید مسیر برای ادامه خدمت او هموار باشد و همه دستگاهها باید نسبت به رفع مشکلات کوشا باشند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: همانگونه که سرباز در جبههها افتخارآفرینی میکند، باید در پادگانها، شهرها و روستاها نیز به او افتخار کنند.

سردار جزایری عنوان کرد: الگویابی جشنواره باید هرچه بیشتر لحاظ شود؛ تا در انتخابهایی که صورت میگیرد، عدالت حرف اول را بزند. از سوی دیگر فراگیر بودن انتخاب نیز موضوعی است که باید لحاظ شود.

وی گفت: سرباز یکی از عناصر مهم قدرت در جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا جا دارد که در این زمینه دستگاههای مربوطه تلاش کنند؛ تا جایگاه سربازی ارتقا یابد. به همین خاطر تمام دستاندرکاران بهخصوص در نیروهای مسلح باید نسبت به این مسئله اهتمام بیشتری داشته باشند. زیرا قدر جوان برومندِ پای کار انقلاب، دلسوز، فهمیم، تحصیلکرده و متخصص را باید دانست؛ لذا از این منظر باید به جشنواره نگاه مجددی داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها