سردار وحیدی در جمع خبرنگاران:

بی‌توجهی به مناطق کویری تهدیداتی جبران‌ناپذیر را رقم می‌زند

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: اگر به سرزمین‌های کویری و گفتمان‌سازی و تغییر نوع نگاه به کویر توجه نشود، این مناطق به تهدیداتی جبران‌ناپذیر تبدیل می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ - 17May 2016

بی‌توجهی به مناطق کویری تهدیداتی جبران‌ناپذیر را رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار احمد وحیدی رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، صبح امروز در حاشیه همایش ملی آمایش دفاعی ـ امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران درباره این همایش به خبرنگاران اظهار داشت: موضوع کویر و بیابان بحث قابل توجهی است که با توجه به تهدیدات اخیر نیاز به توجه و تصمیمگیری راهبردی دارد، و احساس میشود که به اندازه کافی به این موضوع پرداخته نشده است.

وی افزود: بحث آمایش در سرزمینهای کویری و گفتمانسازی و تغییر نوع نگاه به کویر موضوع و محور این همایش است؛ که اگر به آن پرداخته نشود، به تهدیداتی جبرانناپذیر تبدیل میشود و اگر با نگاه فرصت به آن بپردازیم دستاوردهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی تصریح کرد: ما در مناطق کویری با مسئله عدم تعادل در توزیع فرصتها و پیشرفت و نوع نگاه به برنامهریزی و بودجه مواجه هستیم.

سردار وحیدی درباره اقدامات صورت گرفته در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نیز گفت: کارهای تحقیقاتی و تلاش برای بکارگیری مراکز مربوطه صورت گرفته، که در همین راستا مسئولان استانهای کویری، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را بهمنظور ایجاد هستهای قوی دور هم جمع کردیم؛ تا شناخت عمیقی در جهت طراحی طرحهای توسعهمحور ایجاد کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار