سردار حاجی‌زاده:

دشمن در رویای ارّه کردن موشک‌های ما است/ تکذیب شایعه دخالت صهیونیستها در شهادت سردار طهرانی‌مقدم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از افزایش هفت برابری تهدیدات و اقدامات ضد ایرانی دشمنان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: اگر در مقابل دستبرد امریکایی‌ها به پول کشورمان کوتاه بیاییم، روزی دزدی آنها تا رقم 40- 50 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران خواهد رسید.
کد خبر: ۸۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ - 14May 2016

دشمن در رویای ارّه کردن موشک‌های ما است/ تکذیب شایعه دخالت صهیونیستها در شهادت سردار طهرانی‌مقدم

به گزارش دفاع پرس به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه معصومیه قم در سخنانی پیرامون توطئههای مستمر استکبار جهانی علیه نظام اسلامی و ملت ایران اظهار داشت: دستاوردها و توانمندیهای دفاعی و موشکی ما با تکیه بر ظرفیت بومی و شرکتهای دانشبنیان دانشگاهها و مجموعههای وابسته به صنعت دفاعی کشور حاصل شده است؛ اما برخی میخواهند دیکته کنند به سمت جامعه جهانی برویم!

وی افزود: مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری در مشهد مقدس فرمودند " در این مقطع زمانی، سیاستهای استکبار به خصوص و به طور خاص سیاستهای امریکا اقتضاء میکند که یک تفکری تزریق بشود در میان ملت ما. اول در میان نخبگان جامعه و بعد از آن به تدریج در افکار عمومی منتقل بشود. یک تفکر خاصی تزریق شود به افکار عمومی آن سیاستی است که مورد نظر آنها است این است که وانمود کنند ملت ایران بر سر یک دو راهی قرار دارد و چارهای ندارد جز اینکه یکی از دو راه را انتخاب کند. آن دوراهی عبارت است از اینکه یا باید با امریکا کنار بیاید یا باید بهطور دائم فشار امریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمل کند، یکی از این دو را ملت ایران باید انتخاب کنند. این چیزی است که آنها میخواهند" این دقیقا بیانات حضرت آقاست؛ در عین حال در درون کشور برای برخی جاافتاده است که بدون امریکا نمیتوان مشکلات را حل کرد!

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به تلاشهای افتخارآمیز ملت ایران و نیروهای مسلح در تبدیل تهدیدها به فرصت افزود: در حوزه تهدیدات و توطئههای خارجی و عناصر ضد انقلاب داخلی که به سرکردگی امریکا رقم خورده است، اگر بنا باشد کشور ما در کتاب "گینس" ثبت شود، بیتردید رتبه اول دنیا را به خود اختصاص میدهد.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: تنوع دامنه و عمق این تهدیدات به گونهای بوده است که هر یک از آنها برای به زانو درآوردن یک ملت و یک کشور کافی است؛ اما به فضل الهی و رهبری حکیمانه ولی فقیه و هوشمندی و حضور مصمم و آگاهانه مردم در صحنه، تمامی تهدیدات علیه ایران تاکنون خنثی و ناکام مانده است.

این مقام عالیرتبه نظامی با بیان اینکه برغم غلبه انقلاب و ملت ایران بر دشمن و دست یابی به پیروزیهای چشمگیر در مواردی با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: اینکه بعد از 37 سال شاهدیم علاوه بر فشارهای امریکا، عناصری در داخل میخواهند کشور را در سر یک دوراهی قرار دهند که یا ذلت و شرایط دشمن را باید پذیرفت و یا بهطور دائم مشکلات، گرسنگی و فقر را بپذیریم،  از نکات قابل توجهی است که چرایی آن باید پاسخ داده شود. این مسأله را دشمنان از خارج دیکته میکنند و متأسفانه در داخل هم عدهای ازجمله برخی نخبگان از آن استقبال کرده و با پذیرفتن آن و در حال گفتمانسازی و تغییر ذائقه مردم هستند.

وی در ادامه با ارائه فهرستی از تهدیدات نظام سلطه و استکبار و جبهه ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طی تاریخ پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی هیچ مقطع و دوره زمانی وجود ندارد که ما با تهدیدی از سوی دشمنان مواجه نبوده باشیم، و در این مدت آنها در حوزههای مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... بهطور زنجیرهای تهدیدات گوناگونی را علیه کشورمان طراحی کرده و به مرحله اجرا درآوردهاند.

سردار حاجیزاده در ادامه با تأکید براینکه طی سالهای اخیر حجم تهدیدات و اقدامات ضد ایرانی دشمنان در مقایسه با گذشته هفت برابر شده است، افزود: بسیاری از اقدامات دشمنان در دوره جدید توسط ارتجاع عرب با پول آل سعود و برخی کشورهای دیگر منطقه طرحریزی و تدارک میشود و این تهدیدات بهطور همزمان حوزههای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی را آماج قرار داده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: همانگونه که حافظه تاریخی انقلاب گواهی میدهد که ما سختترین تهدیدات ازجمله تهدید بزرگ جنگ تحمیلی هشت ساله را که چندین استان ما متأثر از آن بوده و دشمن شهرهای بزرگ ما را اشغال و بیش از 30 کشور جهان در مقابل ما صفآرایی کرده بودند، را به فرصت تبدیل کردیم؛ قادریم تهدیدات امروز را نیز به فرصت تبدیل کنیم.

سردار حاجیزاده با بیان اینکه " اگر با نسخههایی که امروز درصددند به ما دیکته کنند آن روز چنین می کردیم امروز بعد از 37 سال بعد از انقلاب مرز ما با عراق بایستی دروازههای اهواز باشد و همچنان شر صدام را نیز تحمل میکردیم" گفت: همانگونه که در آن دوران مردانی آمدند و معادلات و محاسبات رایج را با فداکاری و شجاعت زیر پا گذاردند و با تبدیل تهدید به فرصت، نهتنها دشمن را با خفت و خاری از سرزمین مقدسمان اخراج کردند و یک وجب از خاک ما در تصرف دشمن باقی نماند؛ امروز هم باید همان الگو و روش را بایستی در برابر دشمن بکار بگیریم.

وی افزود: ما در ابتدای جنگ چیزی نداشتیم؛ اما در انتهای جنگ، یگانهای زرهی و توپخانه و تیپها و لشکرهای سازمانیافته داشتیم و ادوات و امکانات و ابزار جنگ را نیز از دشمن گرفتیم.  بی تردید این دستاوردها مرهون بازیگران صحنه دفاع مقدس یعنی فرماندهان و رزمندگان مؤمن، انقلابی و دشمنستیز بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه در برشماری عناصر تولید قدرت برای عبور از موانع و تهدیدات، رهبری واحد، ملت و جوانان متعهد و پای کار انقلاب و سرزمین و جغرافیای مستعد را از عناصر ثابت معرفی و با متغیر قلمداد کردن عنصر مدیران و مسؤولان خاطرنشان کرد: آسیبشناسی مشکلات امروز نشان میدهد عمده مشکلات ناشی از همین عنصر مدیران و مسؤولان است؛ که بایستی با دریافت تدابیر رهبری امکانات و توانمندیهای کشور را برای غلبه با مشکلات و تهدیدات بکار گیرند.

سردار حاجیزاده تصریح کرد: در عرصه رویارویی با مشکلات و تهدیدات آنگاه که امثال شهیدان زینالدین، همت، خرازی، کاظمی، صیاد و باکری هستند، بر دشمن غلبه داریم؛ اما در جایی که از این جنس مدیران و مسؤولان نداریم، با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه برغم وجود مدیران خوب و کارآمد، وجود بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از نگاه و عمل برخی مدیران و مسؤولان این حوزه است، افزود: امروز که دشمنان ما همه چیز را تحمیل و محدود میکنند، اگر توانایی کار در عرصه پروژهها و خدمات مهندسی را بدست نمیآوردیم و به سدسازی و تونلسازی و راهسازی و دیگر کارهای بزرگ همت نمیکردیم، آیا در این عرصهها نیز تحریم نبودیم؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: بعد از جنگ عدهای وارد بخش خدمات و مهندسی شدند و با عبور از مشکلات اجازه ندانند تهدید و تحریم در این حوزه تأثیر خود را بگذارد و حتی در مواردی در حال صدور خدمات و فنآوری به خارج از کشور هستیم.

سردار حاجیزاده قرارگاه سازندگی سپاه را نمونهای از کار و مدیریت جهادی در کشور دانست و تصریح کرد: پس از جنگ و بهویژه از دوره کلید خوردن تحریمها و خارج شدن شرکتها و پیمانکاران خارجی از کشور، قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) پای مشکلات در بخشهای مهندسی، عمرانی و صنعتی ایستاد و الان مشکلی به نام تحریم و مسائل مرتبط به خدمات مهندسی نداریم؛ که این نمونهای از مدیریت و اقدام و عمل موفق است.

وی با اشاره به لزوم بازشناسی مشخصات و ویژگی مدیران گفت: ما در هر جایی که مدیری داشتیم که خدا را به غیر خدا ترجیح داده و در مقابل رهبر معظم انقلاب خود را مقلد دانسته و کار خود را با مدیریت جهادی و درونگرا پیش برده و قدرت، مسئولیت و اختیاراتی که بهدست آورده را فرصتی برای خدمت تلقی و از سیاست زدگی و خودنمایی پرهیز کرده است، آن مدیر چه در عرصه جنگ و چه در عرصههای مختلف دیگر تهدید، موفق بوده است.

وی با طرح این سؤال که "چگونه میشود امروز در حوزه نظامی که فن آوری و تکنیکهای دارای پیچیدگیهای چند برابری نسبت به بخش غیر نظامی است موفق هستیم و در حوزه موشکی از تهدید به فرصت رسیدهایم، اما در بخشهای دیگر به این بالندگی نرسیدهایم؟ گفت: زمانی در دوران جنگ تحمیلی موشک برای ما یک تهدید بوده و ما نگران زدن موشک دشمن بودیم، اما با گذشت چند دهه با همت، جدیت، خلاقیت، ابتکار، روح خودباوری و توکل به خدا و به کارگیری فعل خواستن توانمندی موشکی امروز ما به یک فرصت برای اقتدار، امنیتآفرینی و بازدارندگی کشور تبدیل شده است. علت هم آن است که امثال شهید حسن تهرانی مقدمها پای این کار بودهاند.

این مقام عالیرتبه نظامی خاطرنشان کرد: در مجموعه فرماندهی موشکی و نیروی هوایی سپاه که چند سالی است به هوافضا تبدیل شده است، این شخصیتها و روحیهها موجب شد پروژههایی که در گذشته در یک زمان 10 تا 15 ساله انجام میشد امروز در یک سال و نهایتاً 18 ماه به بهرهبرداری برسد و برخی پروژهها نیز که 4-5 سال زمان نیاز داشت امروز 45 روز تا دو ماهه انجام میپذیرد. این مرهون تکیه بر توانمندی داخلی و همین جوانهای ایرانی که تعدادشان هم کم نیست، اتفاق افتاد.

سردار حاجیزاده با تأکید بر اهمیت قاطعیت در برابر د شمن و ایستادگی مقابل زیادهخواهیهای آن با ذکر مثالهایی از تأثیر این قاطعیت در رفتار آنها در عرصه نظامی گفت: علاوه بر حوزه سیاسی که یک خط ارتباطی برای پیشبرد مسائل برجام و حل اتفاقات پس از آن در حوزه تحریم و دستبرد 2 میلیارد دلاری امریکاییها برقرار است در حوزه نظامی نیز یک خط تماسی از زمان جنگ تحمیلی تا به امروز وجود دارد که آن طرف این خط دفاعی امریکاییها هستند و این طرف نیروهای مسلح کشور و در این میان آنچه مهم و قابل توجه است دیکته کردن منویات و پیامهای نظامی خود در کمال قاطعیت به آنان است.

وی با ذکر نمونهای جدید از قاطعیت نیروهای مسلح بویژه سپاه در مواجهه با امریکاییها در خلیج فارس تصریح کرد: این عادت امریکایی ها است که اگر با آنها با قاطعیت و محکم برخورد شود، تمکین میکنند؛ آنها طی این مدت زبان ما پاسداران را بخوبی فهمیدهاند!

فرمانده نیروی هوافضای با تأکید بر اینکه چرا نباید از زبان قاطعیت در زمینههای دیگر نیز استفاده کنیم؟" گفت: اگر در مقابل این اقدامی که امریکاییها کردند و پول ملت را دزدیدند ایستادگی و برخورد شود این عادت امریکاییها ترک میشود؛ اما اگر خدای ناکرده در برابر آنها کوتاه بیاییم روزی دزدی آنها تا رقم 40- 50 میلیارد دلار از داراییها و پولهای بلوکه ایران خواهد رسید.

وی تأکید کرد: امریکاییها فقط زبان قدرت و زور را میشناسند، آنها منطق نمیفهمند آنها قابل اعتماد نیستند و بایستی در برابر آنها قاطعانه ایستاد و  عمل کرد اگر چنین نشود هر روز بایستی شاهد زیاده خواهی و مطالبات ظالمانه آنان باشیم.

سردار حاجی زاده با اشاره به سناریوی فشار و تهدید امریکایی ها در قبال توانمندی موشکی ایران بیان داشت:الان می گویند راجع به مسائل موشکی حرف نزنید، اگر تستی و رزمایشی انجام دادید به زبان نیاورید، اگر ما این را پذیرفتیم آنها یک قدم جلو میآیند و میگویند فعلاً انجام ندهید، در منطقه خلیج فارس هم این کار را نکنید، سپس میگویند شما برد 2000 کیلومتر موشکهایتان را برای چه میخواهید.

سردار حاجی زاده در ادامه گفت: بعد هم میگویند بیاییم ببینیم موشکهای شما واقعاً قادر به حمل کلاهک هستهای است یا خیر؟ مشخصاتش را به ما بدهید! بعد هم میگویند ما باید دوربین بگذاریم و در آخر هم میگویند یا باید ارّه بگذارید و ببرید! یا مانند "قذافی" بار کشتی کنید و به ما تحویل بدهید! البته آنها کور خواندهاند و این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه حوزه موشکی را الگو و نتیجه خودباوری، خوداتکایی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: بدون اینکه به سمت دشمن دست دراز کنیم و از آنها بخواهیم و به امید آنها بمانیم، این کار را بچههای حزب اللهی و مدیران و فرماندهان ما انجام دادند، این یک الگو است که مورد اشاره مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) قرار گرفته است و فرمودهاند این موشکی که دو هزار کیلومتر با دقت حدود 10 متر از ایده تا محصول در ایران ساخته میشود، همه چیز آن ایرانی است به نتیجه میرسد، چرا این الگو را در بقیه بخشها نمیتوانیم استفاده کنیم.

وی افزود: واقعاً صنعت نفت و یا صنعت خودروسازی ما پیچیدهتر از صنعت نظامی است؟ ما اگر بخواهیم بر مشکلات فائق آییم راه آن تکیه بر توانمندیهای داخلی و بومی است و این راه نیازمند افسران و مدیرانی چون باکری، خرازی و همت است. تردید نکنیم اگر چنین افرادی در صحنه اقتصادی کشور نقشآفرینی کنند و هر یک خود را فرمانده اقتصادی در هر بخشی بدانند، مشکلات به سرعت رفع و با ناامید شدن دشمن مسیر پیشرفت و بالندگی کشور هموارتر خواهد شد.

سردار حاجی زاده در ادامه با اشاره به نقشهها و پروژههای دشمن در حوزه فرهنگی و مسئولیت خطیر عناصر فرهنگی کشور از جمله اساتید و طلاب حوزههای علمیه در قبال آن گفت: شما عزیزان که در حوزه فرهنگی میتوانید فعالیت کنید باید در تلاش باشید که خود را یک فرمانده بدانید، چون دشمن در مقابل ما است. در شرایطی که به خاطر مشکلات مالی شاهد ادغام و یا تعطیلی برخی شبکههای تلویزیونی خود هستیم، اما دشمن هر روز یک شبکه فارسیزبان دیگر به مجموعه تبلیغات ضد انقلابی، ضد اسلامی و ضد ایرانی خود میافزاید.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیتسازی رسانههای علیه انقلاب و ملت ایران یک تهاجم است و ما باید بپذیریم که در جنگ با دشمن در این عرصه هستیم افزود:مشکل ما این است بعضی ها فقط جنگ را با شنیدن گلوله، توپ، خمپاره و موشک باور میکنند، در حالی که جنگ خاموش یعنی همین جنگ فرهنگی، را حس نمیکنند.

وی خاطر نشان کرد: باید متوجه حرکت دشمن باشیم، این راهی است که امریکاییها پیش پای ما گذاردهاند و یک عدهای نیز ترجیح میدهند که مسیر الهی و قایل بودن به قابلیتهای حکومت دینی را کنار بگذارند و در برابر کدخدا مرعوب شده و به بیراهه بروند که البته به نتیجه نخواهند رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه سرنوشت صدام، قذافی، مرسی و کره شمالی را عبرت آموز توصیف و تصریح کرد: ما از فرصتها و تریبون هایی که در اختیارمان است باید هوشمندانه استفاده کرده و خوی واقعی بدعهدی و اهداف آن را به طور شفاف تبیین کنیم و از آموزههای تاریخی عبرت بگیریم.

سردار حاجیزاده در پایان با تکذیب شایعه دخالت صهیونیستها در شهادت سردار حسن طهرانیمقدم که متأسفانه اخیراً در برخی رسانهها مطرح شده است، گفت: سردار تهرانی مقدم همواره مشغول نوآوری بود و در روز حادثه نیز در حال تست سوخت در کارگاه بود، که این اتفاق افتاد و پس از شهادت ایشان طرحهای وی به اتمام رسید و هماکنون راه طهرانی مقدم توسط نیروهای خلاق و مبتکر در سپاه و وزارت دفاع با جدیت در حال پیگیری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار