روایت فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا از درگیری ۲۵ خرداد ۸۸

۴ساعت و نیم درگیری با اوباش / برنامه‌ریزی قبلی اغتشاشگران برای تصرف حوزه نینوا

فرمانده وقت حوزه ۱۱۷ نینوا که در روز ۲۵ خرداد ۸۸ مورد حمله فتنه گران قرار گرفت گفت: تلاش آشوبگران برای مسلح کردن اغتشاشگران و ایجاد جنگ خیابانی بود.
کد خبر: ۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶ - 03January 2014

۴ساعت و نیم درگیری با اوباش / برنامه‌ریزی قبلی اغتشاشگران برای تصرف حوزه نینوا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، حمله اوباش به یکی از پایگاههای بسیج تهران در تاریخ ۲۵ خرداد ۸۸، که قطعا با برنامهریزی قبلی طراحان فتنه صورت گرفت، سرآغازی شد بر شکلگیری جوسازیها و فتنههای جدید علیه بسیج با تکیه بر پروژه "شهید سازی".

اوباش فتنهگر، آن روز به یکی از مراکز نظامی حمله کردند که به طور طبیعی مقادیری سلاح نیز در آن نگهداری میشد، حال اگر این سلاحها به دست اوباش میافتاد، معلوم نبود، تعداد کشته شدگان فتنه ۸۸ چندده نفر دیگر افزایش پیدا میکرد.

بنابراین، طبیعیترین حالت، دفاع تمام و کمال اعضای ابن پایگاه از مرکز بسیج خود بود که اگرچه دشمن سعی زیادی در تحریف این ماجرا کرد، اما هیچ سلاحی از این پایگاه به دست اراذل آشوبگر نیفتاد.

آنچه در زیر میخوانید، گفتگویی است با فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران که این حوادث در محل تحت کنترل آنها اتفاق افتاد.

وی در این گفتگو با اشاره به برخی رخدادهای ۲۵ خرداد ۸۸ اظهار داشت: ۲۵ خرداد ۸۸ تجمع غیرقانونی در میدان آزادی توسط طرفدارهای فتنه سبز شروع شد، لذا به بچهها اعلام کردیم تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه در حوزه تردد نکنند و به جهت اینکه مورد خاصی پیش نیاید حوزه را تقریبا مسکوت کردیم تا این تجمع تمام شود.

پرتاب کوکتل مولوتف به سمت شیشههای حوزه

وی افزود: در همین حین سر و صداهایی شنیدیم و پس از رصد اوضاع از پشت بام حوزه دیدیم جمعیت در حال سر دادن شعار به سمت ما میآمدند و شروع به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت شیشههای حوزه کردند، وقتی دیدیم که واقعه سنگین شد به مسئولین بالا اطلاع و اوضاع و شرایط پیش آمده را توضیح دادیم لذا من بلندگوی دستی را گرفتم و اقدام به تذکر قانونی کردم که تعرض به مقر نظامی پیگرد قانونی دارد و هرچه زودتر از جلوی مقر نظامی پراکنده شوید، آشوب و بلوا به پا نکنید؛ هر چقدر این موارد را تکرار کردم متاسفانه فایدهای نداشت لذا در حال تذکر دادن بودم که احساس کردم شئای به بلندگوی دستی من اصابت کرد و اینقدر شدید بود دست من لرزید و بلندگو از دستم به حیاط حوزه افتاد.

شلیک لیدرهای فتنهگر به مردم برای تحریک علیه حوزه

فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران تاکید کرد: متوجه شدیم که اینها مسلح هستند و به سمت ما شلیک میکنند، تعدادی از لیدرها مسلح بودند و به صورت نامحسوس از لابهلای جمعیت شلیک میکردند و بعضیها نیز نامحسوس مردم را میزدند که آنها را تحریک کنند، پس از آن ما به صورت مشقی چند تیر هوایی شلیک کردیم تا جمعیت را متفرق کنیم که به حوزه تعرض نکنند، چون نردههای دیواره حوزه را شکسته بودند و عملا به مقر نظامی وارد شدند.

وی تصریح کرد: آنها وارد حیاط حوزه شدند، حتی عدهای از مردم بنا به اسناد، مدارک و شواهد موجود بالا میآمدند و میگفتند که ما میدانیم این تیراندازی شما مشقی است ولی از سوی دیگر عدهای از مردم تیر میخوردند.

شلیک به چند اغتشاشگر مسلح برای متفرق کردن جمعیت

فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران ادامه داد: این مساله نشان میدهد که آشوبگران و اوباش با برنامه و طرح قبلی مردم را تحریک میکردند و لیدرهای اصلی با برنامهریزی و دورههای دیده شده و متخصص در این حوزه مردم را تهییج میکردند و عملا با حملاتی که انجام دادند ما مجبور به دفاع شدیم و مجبور شدیم چند نفر از آشوبگرانی که داخل حوزه وارد شده بودند را از کمر به پایین هدف قرار بدهیم و باعث شد که جمعیت متفرق شود.

مجروح شدن ۳ بسیجی حوزه

وی با بیان اینکه این درگیری حدود ۴ ساعت و نیم طول کشید، اظهار داشت: این موارد حوالی ساعت ۷ونیم بعدازظهر شروع شد و تقریبا تا ۱۲شب ادامه داشت. در این درگیری ۳ نفر از اعضای حوزه مجروح شدند که روند درمانی یکی از مجروحین به دلیل شدتی که داشت نسبتا طولانی شد.

قطع برق و تلفن و آتش زدن دکل بیسیم حوزه

فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران افزود: در طول درگیری از سمت لیدرها به سمت ما شلیک شد که ما مجبور به دفاع شدیم. اگر تیراندازی نمیشد درگیری به سرعت پایان مییافت. تعدادی از دستگیرشدگان اعتراف کردند که قرار بوده این حوزه را به تصرف درآورند. در ابتدای حمله به حوزه برق و تلفن قطع شد که این مسئله نشان میدهد این حمله حساب شده بوده است، حتی سیم رابط بیسیم دکل را با توجه به اینکه برق اضطراری داشتیم و میشد ۲ تا ۳ ساعت با این برق بیسیم را روشن نگه داشت با پرتاب کوکتل مولوتف از بین بردند.

پرتاب کوکتلمولوتفهای آلمانی

وی همچنین با اشاره به اینکه آن موقع شرایط دشواری بود، گفت: بیش از ۶۰۰ -۷۰۰ کوکتلمولوتف که برخی از آنها مدل آلمانی بود به سمت ما پرتاب شد. ویژگی این کوکتلمولوتفها این است که به صورت نارنجک از خشاب کشیده میشود، تعدادی هم دستساز بود که پشت کیفهایشان مخفی کرده بودند. این حملات منجر به آتش سوزی شد و وسعت این آتش سوزی به اندازهای بود که با ۱۲ کپسول اطفاء حریق نیز مهار نشد.

این بسیجی ادامه داد: آنها در ابتدا تلاش کردند که درب را بشکنند و وارد حیاط شوند اما زمانی که موفق نشدند، نردهها را شکسته و وارد حیاط شدند. بسیجیان تلاش زیادی کردند تا حوزه سقوط نکند. حفظ آبروی بسیج برای ما بسیار مهم بود و به همین دلیل همه تلاش خود را کردیم.

حمله به حوزه نینوا از قبل برنامه ریزی شده بود

وی درخصوص عدم حمله به دیگر حوزههای بسیج که در مسیر راهپیمایی قرار داشت، گفت: ما برای دامن نزدن به درگیریها و جلوگیری از تحریک تظاهرکنندگان تردد به حوزه را محدود کردیم. ورود این افراد و ایجاد درگیری نشان دهنده برنامه ریزی قبلی در این زمینه بود. در اعترافاتی که دستگیر شدگان این غائله داشتند مشخص شد تصمیم داشتهاند به هر قیمتی حوزه را تصرف کنند و با ضبط سلاحها آشوبگران را مسلح کنند که اگر محقق میشد شاهد جنگ شهری بودیم.

اوباش توان تصرف ناحیه مقداد را نداشتند

فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران افزود: دلیل دیگری که به این حوزه حمله شد و به ناحیه مقداد که کاملا در مسیر خیابان آزادی قرار دارد حمله نشد، امکانات و توان دفاعی ناحیه مقداد بود که قطعا تصرف ناحیه مقداد در توان حمله کنندگان نبود.

وی حمله به بسیج و کینه دشمنان نسبت به بسیج را اینگونه تشریح کرد: یکی از پشتیبانهای اصلی این نظام بسیج است و دشمن این موضوع را خوب فهمیده است که بسیج در تمام صحنهها حضور دارد. دشمنان با حمله به حوزه بسیج دنبال ایجاد رعب و وحشت و خارج کردن بسیجیان ولایتمدار از صحنه بودند که ناکام ماندند.

فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران در ادامه با اشاره به تعداد حاضرین در حوزه گفت: آن روز تعداد معدودی در حوزه بودند و برای آنکه جلب توجه نشود بیشتر نیروها را در پایگاهی نزدیک به حوزه ساماندهی کرده بودیم.

اعزام یگان ویژه ناجا برای کمک به پایگاه

وی خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه درگیری، نزدیک به ساعت ۹ شب، ۱۶ موتور سوار یگان ویژه ناجا برای کمک به ما در محل حاضر شدند اما ازدیاد جمعیت مانع از کمک آنها به حوزه شد و حتی ما مجبور شدیم درب حوزه را برای کمک باز کنیم زیرا تعدادی از آنها نیز مجروح شده بودند.

دو ساعت تیر مشقی میزدیم

فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران در سال ۸۸ در ادامه در خصوص تعداد کشتههای اعلام شده در روز حمله اعلام کرد: باید تأکید کنم شلیک به سمت مردم و کشتن جمعیت دروغ محض است و کشته شدن ۷ نفر در درگیریهای آن روز توسط همان آشوبگران و فتنهگران بود که مردم را برای حمله به حوزه تحریک میکردند. ما قریب به ۱ ساعت و نیم تا ۲ ساعت از تیرهای مشقی استفاده کردیم و تیر هوایی شلیک میکردیم و سلاحها در اختیار چند نفر خاص که توانمند بودند قرار داشت. در این درگیری تنها چند اغتشاشگر که بدون توجه به هشدارها وارد محوطه حوزه شده بودند از ناحیه پا مورد هدف قرار گرفتند.

فتنهگران در ۹ دی سیلی محکمی خوردند

وی در پایان با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: بصیرت مردم باعث شد که فتنهگران و دستهای بیگانگان که از طریق کشورهای خارجی که به دنبال ایجاد انقلاب مخملی در ایران بودند در روز ۹ دی سیلی محکمی بخورند. مردم با همه تفکرات و سلایق در روز ۹دی به این نتیجه رسیده بودند که از اعتقادات، نظام و ولایتشان نمیتوانند چشم پوشی کنند و دشمنان متوجه ناتوانی خود شدند. روز ۹ دی نمود عینی فرمایش مقام معظم رهبری بود که هر جا بصیرت و آگاهی و هوشیاری باشد مردم میتوانند کشور را مدیریت کنند.

خوشحالم که با عنایت خدا توانستیم حوزه را حفظ کنیم

فرمانده حوزه ۱۱۷ نینوا ناحیه قدس سپاه تهران در فتنه ۸۸ با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین روزهای مسئولیت در حوزه تحت نظرش گفت: دوران خوبی با بچههای بسیج در آن حوزه داشتیم، حوزه ۱۱۷ نینوا از حوزههای نمونه تهران بود ما رتبه اول تهران را در کل حوزههای مقاومت خواهران و برادران در سال ۸۶ داشتیم. خوشحالم که با عنایت خدا و فداکاری سربازان ولایت توانستیم حوزه را در روز درگیری حفظ کنیم زیرا آشوبگران با هدف سقوط حوزه و رعب و وحشت بسیجیان حمله کردند.

نظر شما
پربیننده ها