گلعلی بابایی در گفت و گو با دفاع‌ مقدس:

تکیه بر ادبیات غنی کشور مهم‌ترین راه مقابله فرهنگی با ورود ادبیات بیگانه است

رئیس سازمان هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: رسانه ملی بیشترین نقش در رابطه با مقابله با ورود فرهنگ غیر ایرانی، اسلامی در زبان و ادبیات کشور را بر عهده دارد.
کد خبر: ۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰ - 16January 2014

تکیه بر ادبیات غنی کشور مهم‌ترین راه مقابله فرهنگی با ورود ادبیات بیگانه است

گلعلی بابایی رئیس سازمان هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ و حراست از زبان و ادبیات فارسی اظهار کرد: صداوسیما، رادیو، مطبوعات، روزنامه ها، فرهنگستان زبان وادب فارسی و همه مجموعههای فرهنگی کشور باید در راستای حفظ و حراست از ورود ادبیات بیگانه در زبان و ادبیات فارسی تلاش کنند.

بابایی با ابراز نگرانی از ورد کلمات و اصطلاحات بیگانه در زبان محاورهای مردم اذغان کرد: متاسفانه امروزه در جامعه جملاتی به کارگرفته میشود که مربوط به فرهنگ و ادب فارسی زبانان کشور ما نیست.

رئیس سازمان هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: رسانه ملی بیشترین نقش و وظیفه را در رابطه با مقابله با ورود فرهنگ غیر ایرانی، اسلامی در زبان و ادبیات کشور بر عهده دارد.

وی در ادمه با تاکید بر احیای فرهنگ غنی ادبی کشور در بین مردم، تصریح کرد: تکیه بر ادبیات غنی اسلامی کشورمان مهم ترین راه حل مقابله فرهنگی با ورود ادبیات بیگانه است.

وی در پایان با دعوت از همه مجموعههای فرهنگی کشور در راستای تقویت زبان فارسی، گفت: زبان و ادبیات فارسی از غنای بالای برخوردار است، اگر ضعفی به وجود آمده به دلیل کمکاری مجموعههای فرهنگی است.

نظر شما
پربیننده ها