رییس بسیج سازندگی استان اصفهان: 

خدمت‌رسانی به مردم بزرگترین شعار مرگ بر آمریکا است

عجمی گفت: باید یاریگر دولت و افراد باشیم و بسیج در این زمینه پیشتاز است و معتقدیم خدمت‌رسانی به مردم، بزرگترین شعار مرگ بر آمریکا است.
کد خبر: ۶۶۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱ - 02May 2024

بزرگترین شعار مرگ بر آمریکا خدمت‌رسانی به مردم استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، سرهنگ پاسدار «حسن عجمی» مسوول بسیج سازندگی استان اصفهان امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با اشاره به پیشینه فعالیت‌های جهادی و بسیج سازندگی، اظهار داشت: پس از جهاد سازندگی از سال ۱۳۷۹ فعالیت‌های سازندگی و مردمی در قالب خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی توسط بسیج دنبال شد.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در دوره شیوع کرونا برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک گفت: این اقدامات مردمی موجب شد نسبت به بسیاری از کشورها، ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته باشدو با استفاده از ظرفیت مردمی، سه میلیون بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد.

عجمی به خدمات جهادی در خصوص محرومیت‌زدایی اشاره کرد و افزود: طی این چند سال سه هزار کمک‌هزینه در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان اعطا شد، آزادسازی زندانیان با کمک سازمان زندان‌ها و طرح کاسب امین انجام شد و ساعت و تعمیر ۵۵۰ مدرسه در سطح استان با محوریت گروه‌های جهادی انجام‌شده است.

این مسئول با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر در اصفهان، اظهار داشت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت مشکلات آبی کشور ایجاد شده که بسیج سازندگی نماینده آن در استان است و در شهرهای نائین، سمیرم و فریدون‌شهر اقداماتی در دست اجراست که در پی آن ۴۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

رئیس بسیج سازندگی اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: همه وظیفه داریم در خصوص تخقق شعار سال و موانعی که بر سر راه است، مطالبه‌گری کنیم.

وی با بیان اینکه هدف بسیج خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: تا کنون یک هزار ۶۴۹ صندوق قرض‌الحسنه مردمی ایجاد و با بهره‌گیری از این ظرفیت ۵۲ تعاونی راه‌اندازی شده است و با استفاده از تسهیلگران آموزش دیده که این صندوق‌ها مردم‌محور و اشتغال‌زا بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان وام برای مشاغل زودبازده از دی ۱۴۰۲ تا کنون پرداخت کرده‌اند که منجر به اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۶۰۰ نفر شده است.

عجمی حرکت‌های جهادی را کارخانه انسان‌سازی برای جوانان نامید و تاکید کرد: از این ظرفیت مردمی باید به بهترین وجه استفاده شود. تنها در طرح جهاد روشنایی ظرف مدت ۲ سال با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، ۵.۵ مگابایت به ظرفیت برق استان اضافه شد.

وی خاطر‌نشان کرد: در همین راستا یک هزار و ۱۰۰ پنل نصب شده است و ۳۵۰ پنل دیگر در حال نصب است. همچنین دو مزرعه خورشیدی ۳۰۰ کیلوواتی در آران و بیدگل ایجاد شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه پنج نفر از مجموع ۴۰ نفر شهید فعالیت‌های جهادی متعلق به اصفهان هستند، گفت: تا کنون ۲هزار و ۴۰۰ گروه جهادی که در سامانه اطلس ثبت شده‌اند که و در ۱۰ استان فعالیت می‌کنند.

عجمی اهدای ۱۵ هزار بسته معیشتی و ۷۲ سری جهیزیه، آزادی ۲۰۰ زندانی، افتتاح ۲۵۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کبلو واتی، افتتاح مزرعه اقتصاد مقاومتی، آبرسانی پایدار به ۴۰ روستا، افتتاح استخر ذخیره آب و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق هدف را از برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست با تعامل دوجانبه، اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها