سردار «موری‌زاده» به یاران شهیدش پیوست

سردار حاج «نگهدار موری‌زاده» از جانبازان ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس به یاران شهید خود پیوست.
کد خبر: ۶۶۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹ - 12May 2024

سردار «موری‌زاده» به شهادت رسیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار حاج «نگهدار موری‌زاده» جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس، شامگاه گذشته (شنبه) پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از ضایعه نخاعی، به یاران شهیدش ملحق شد.

سردار شهید حاج نگهدار موری‌زاده متولد سال ۱۳۴۴ از شهرستان بهبهان و ساکن شهر دیلم در استان بوشهر بود که با پیروزی انقلاب اسلامی با جمعی از دوستانش وارد بسیج شد و در حالی که ۱۵ سال بیشتر نداشت و دانش‌آموز کلاس دوم راهنمایی بود، از همان ابتدا در گشت‌های شبانه برای پاسداری از انقلاب اسلامی در صحنه حضور داشت. 

این شهید والامقام سال ۱۳۵۸ وارد حوزه علمیه شد؛ اما با آغاز جنگ تحمیلی، تحصیل در حوزه را رها کرده و پس از آموزش‌های تکمیلی نظامی، اسفند سال ۱۳۵۹ برای اولین‌بار قدم به خاک جبهه گذاشت و در دی سال ۱۳۶۰ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و از سوی سپاه به جبهه اعزام و سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر مجروح شد.

گرچه خواندن حکایت آسمانی شدن پاهایش در جبهه شنیدنی است؛ اما آن‌چه شنیدنی‌تر است، آن است که او برای دومین بار مورد آزمایش الهی قرار گرفت و در یک سانحه رانندگی، دوباره و این بار از ناحیه گردن نخاعش قطع می‌شود و دستانش نیز از کار می‌افتد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار