حدادعادل:

توجه ویژه فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مطالبات مقام معظم رهبری

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى مطالبی را درباره زبان و ادب فارسی مطرح کردند که فرهنگستان زبان و ادب فارسی در راستای پیگیری مطالبات ایشان تلاش می‌کند.
کد خبر: ۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸ - 05January 2014

توجه ویژه فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مطالبات مقام معظم رهبری

دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه اظهار کرد: با توجه به دغدغههای رهبر معظم انقلاب درباره زبان فارسی که در دیدار با اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى مطرح کردند، مجموعه فرهنگستان زبان و ادب فارسی مطالبه رهبر معظم انقلاب را بجا میداند و در راستای پیگیری مطالبات ایشان تلاش میکند.

حدادعادل با تشریح فعالیتهای انجام شده از سوی این فرهنگستان گفت: اقداماتی متعاقب فرمایشات مقام معظم رهبری انجام شده و ادامه این فعالیتها باید با همکاری وزارت ارشاد، بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان فارسی انجام شود.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران افزود: امیدوارم با تلاشهای مراجع ذیربط قدری از نگرانیهای رهبر معظم انقلاب را درباره زبان و ادب فارسی کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین فرهنگی کشور در قبال پاسداری از زبان فارسی مسئولند، اظهار کرد: زبان فارسی امروز در معرض تهاجمات گوناگونی است که پاسداری از آن نیازمند توجه همه مسئولین فرهنگی است.

حدادعادل در ادامه با مهم خواندن نقش زبان فارسی در نشر فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس اذعان کرد: هر چه زبان فارسی بیشتر تقویت شود، متون و منابع ادبیات مربوط به دفاع مقدس نیز تقویت خواهند شد و در مقوله های داستان، رمان و تاریخ میتوانیم به درجات بالاتر ارتقاء پیدا کنیم.

وی در پایان به تعامل فرهنگی بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی اشاره کرد و گفت: این دو مجموعه تعامل خوبی با هم دارند و ما در صدد گسترش این مراودات هستیم.

نظر شما
پربیننده ها