سردار جزایری:

وزارت اطلاعات مراقب فتنه‌های جدید باشد

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در هیچ‌ کجای جهان به کودتاگران فرصت مدیریت مجدد داده نمی‌شود و اگر این فرصت داده شود، اشتباه است.
کد خبر: ۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱ - 30December 2013

وزارت اطلاعات مراقب فتنه‌های جدید باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام ارتحال پیامبر اکرم (ص) در تشریح برنامههای دشمن در فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی اظهار داشت: خبرگزاری فارس با سدشکنی خود حرکت جدید و کار بزرگی را انجام داده که قابل تقدیر است.

سردار جزایری تصریح کرد: درباره فتنه چند گزاره وجود دارد؛ ۲ ضلع از سران فتنه در حصر نیستند در حالی که باید میبودند و آنها دارند در خارج از حصر، فتنه را مدیریت میکنند لذا رسانه باید از این حوزه مراقبت کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بنده دلایل متقنی دارم که حصر باید تشدید شود، ادامه داد: وزارت اطلاعات باید نسبت به فتنههای جدید مراقبت کند.

وی بزرگترین فتنه را، فتنه تحت مدیریت آمریکا و صهیونیستها دانست و یادآور شد: این فتنه فرهنگی، هویتزدایی نسبت به باور و افکار و رفتارهای جامعه است.

سردار جزایری تاکید کرد: در هیچکجای جهان به کودتاگران فرصت مدیریت مجدد داده نمیشود و اگر این فرصت داده شود، اشتباه است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شکست دشمن در جنگ سخت و روی آوردن به جنگ نرم اظهار داشت: دشمن به معنای ابرسرمایهدار جهانی و صهیونیسم بینالملل است که طی ۸ سال هرچه در توان داشت به میدان آورد اما شکست خورده و صحنه را ترک کرد.

وی تصریح کرد: آحاد مردم، رزمندگان و بسیجیان ما در این جنگ حضور داشتند و خیلی از آنها در این کشور سرهنگ شدهاند از این رو باید مراقب باشیم که چه چیزی میگوییم.

سردار جزایری گفت: اگر دشمن در آن صحنه نظامی شکست نخورده و فتح تهران را امکانپذیر میدید، قطعا جنگ ادامه پیدا میکرد.

جزایری با طرح این سوال که چرا توانمندی خود را ندانسته تحت تاثیر مباحث دیگر قرار میدهیم، افزود: ما باید در عرصه سیاسی و دیپلماسی توجه کنیم، چراکه نمیتوان هر صحبتی را مطرح کرد و سپس گفت که اشتباه شده است.

وی با اشاره به تعریف جنگ نرم برای ضربه زدن به مرزهای ایمانی و ایجاد فتنه خاطرنشان کرد: این بحث اگر دهها بار نیز تکرار شود ضروری خواهد بود چراکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری دشمن به علت نتیجهبخش نبودن راههای سختافزاری به جنگ نرم متوسل شده است.

سردار جزایری با انتقاد از کسانی که امروز میگویند رفتار ما در داخل باعث دشمنیها شده است، متذکر شد: اینگونه موضعگیریها یک خطای استراتژیک است چراکه امام (ره) درباره تحمیل جنگ فرمودند این جنگ نه به خاطر چهار وجب خاک بلکه به خاطر ترس از صدور انقلاب به کشورهای اسلامی و غیراسلامی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما این نکات و مسائل را در عرصه سیاسی و اجتماعی فراموش میکنیم، افزود: صدام هم میگفت جنگ ما با ایران برای نابودی انقلاب اسلامی است و مقامات آمریکایی نیز میگفتند ما کاری با اروند و خوزستان نداریم و باید انقلاب اسلامی را متوقف کنیم.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه این استراتژی دشمن مانند روز روشن است اما به آن توجه نمیشود، اضافه کرد: متاسفانه برخی در داخل حرفهایی میزنند و میگویند رفتار و گفتار ما باعث دشمنی شده است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ضعف در دشمنشناسی خاطرنشان کرد: ما باید مراکز، سازمانها، اتاق فکرها و پژوهشکدههایی را در نظر بگیریم که به طور مرتب دشمن و ابعاد مختلف حرکات آنها را رصد کنند.

وی با اشاره به شاکله و ساختار کلی دشمن اظهار داشت: کلوپ بیلدربرگ از مراکز تصمیمگیری غرب به منظور پیادهسازی استعمار پسانو و اعمال دیکتاتوری سرمایهداری و دولت جهانی است که تئوریپردازان آن افرادی همچون جوزف نای، جین شارپ و فرید زکریا و امثالهم هستند.

سردار جزایری موسسه بروکینگز، رند، کمیته خطر و برخی دیگر از موسسات را از مراکز ایدهپردازی این کلوپ عنوان کرد و یادآور شد: سیاستمداران و کارگزاران آن افرادی همچون بوش، باراک اوباما و بیلگیتس و سوروس و سایر افراد هستند که مراکز پیادهسازی این ایدهها آیپک و مراکزی از این قبیل است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اسم سوروس با رئیسجمهور اسبق کشورمان قرین ذهن است، ادامه داد: غرب برنامههای کلی و مطالعه شده خود را در قالب گزارش منتشر میکند تا آن را نزد افکار عمومی تست کرده و با ظرفیتسازی اجتماعی، مدیریتی و رسانهای زمینه لازم را برای اجرا فراهم کند.

وی در تشریح برنامههای دشمن و پروژههای راهبردی آنها گفت: دشمن بهترین راه مقابله با ایران را فروپاشی از درون میداند و معتقد است که باید صحنه رویارویی را به داخل ایران بیاورد.

سردار جزایری مهار و در قفس کردن ایران از طریق گفتوگو و تماس و اعمال فشارهای داخلی و بیرونی را از دیگر راهبردهای دشمن برشمرد و افزود: دشمن میخواهد ایران را از راهی که آمده پشیمان کرده و با غرب هماهنگ کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بر همین اساس افزود: بنده با بد یا خوب بودن مذاکره کاری ندارم تنها به اظهارات اخیر اوباما بسنده میکنم که گفت: همان کاری را که ریگان با شوروی کرد اگر همین نوع مذاکره را در مذاکرات هستهای ژنو با ایران داشته باشیم، بر ایران غلبه پیدا میکنیم.

وی با بیان اینکه مذاکره ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: بنابراین متوجه میشویم چه کسی اصرار دارد با ما مذاکره کند و آخر این قضیه کجاست.

سردار جزایری با اشاره به اعتقاد دشمن مبنی بر اینکه ایران علاوه بر برنامه هستهای خود با حمایت حزبالله، جهاد و حماس مانع از تحقق اهداف آمریکا در منطقه میشود، یادآور شد: آنها معتقدند ثروت رو به رشد نفت ایران توانایی ما را در داخل و منطقه افزایش میدهد و از این رو به تضعیف سیاستهای اقتصادی و دامن زدن به اختلافات درونی روی میآورند.

این مقام مسئول در نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه از اصلیترین راهبردهای دشمن این است که اجازه ندهد ایران از اقتصاد و منابع مالی پویا برخوردار باشد، گفت: دشمن فهمیده که در کجا قدم بگذارد، حال آیا اجازه میدهد ۱۰۰ میلیارد دلار ما وارد کشور شود؟

وی با تاکید بر اینکه صهیونیسم بینالملل و ابرسرمایهدار جهانی که سعی دارد دنیا را اداره کند در اداره جمهوری اسلامی در مانده است گفت: ما باید حواسمان را جمع کنیم و وقتی که میگویند پول میدهیم آن هم با توهین، اعتماد نکنیم.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اهداف دشمن برای سرنگونی کردن حکومت تهران با استفاده از انقلاب مخملی ادامه داد: دشمن معتقد است با شخصیتهایی که در درون ایران وجود دارد میتواند به دگرگونی بزرگی در کشورمان فکر کند از این رو برخی رسانهها باید به شکل مینیاتوری این مسائل را پیگیری کنند و غفلت در این زمینه جایز نیست.

سردار جزایری با بیان اینکه همه ما در فضای جنگ نرم تنفس میکنیم و بر همین اساس باید جنگی فکر کنیم، افزود: کسانی که به این فضا اعتقاد ندارند اگر مسئولیتی در کشور داشته باشند جامعه را به بیراهه میبرند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان نخستوزیر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ مبنی بر تغییر رژیم ایران از طریق برنامههای تلویزیونی با محتوای هرزه خاطرنشان کرد: هرزهنگاری مبتذل در ۱۰ سال اخیر چندده برابر شده و این یکی از راهبردهای دشمن است که متاسفانه برخی آن را تعامل فرهنگی میدانند از این رو آنها یا عقبمانده فرهنگی و سیاسی هستند یا خود را به نفهمی زدهاند.

وی با بیان اینکه غفلت از راهبردهای دشمن باعث همین وضعی میشود که کم و بیش آن را ملاحظه میکنیم، تصریح کرد: تلقین اجماع جهانی علیه ایران از راهبردهای دشمن است که متاسفانه برخی از مقامات کشور نیز این موضوع را تکرار میکنند؛ دشمن میخواهد القا کند که دنیا علیه ایران است در حالی که چهار کشور خبیث آمریکایی، اروپایی، صهیونیستی و حکومتهای عرب منطقه با انقلاب اسلامی مخالف بوده و هستند.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه رسانهها نباید اجازه دهند که دروغ بزرگ اجماع جهانی دنیا علیه ایران توسط مسئولان داخلی تکرار شود، به بخش دیگری از راهبردهای دشمن در تضعیف ستونهای حمایتی حکومت ایران از جمله سرویسهای امنیتی و نظامی پرداخت و گفت: دشمن معتقد است که باید قدرت بسیج و سپاه از بین رفته و در وزارت اطلاعات تغییر اساسی ایجاد شود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هدف قرار دادن سپاه و بسیج و رکن رکین ولایت فقیه یادآور شد: تلاش برای اغوا و ترساندن ایران به منظور تهدید به حمله نظامی بر روی میز بودن همه گزینهها از دیگر استراتژیهای دشمن است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان حریف حزبالله و حماس نشدهاند، به توانمندی بالای نظامی جمهوری اسلامی اشاره و تاکید کرد: دشمن میداند که تمامیت رژیم صهیونیستی در تور نظامی جمهوری اسلامی قرار دارد و اقدام نظامی علیه ایران دیوانگی محض است.

سردار جزایری یادآور شد: سالهاست فرماندهان ما دست به ماشه هستند و این دستور و اختیار به آنها داده شده است لذا این یک شعار و پروپاگاندا نیست اما خودمان در داخل بدون توجه میگوییم که دشمن از اقتدار و توانمندی نظامی ایران نمیترسد، ما باید درست صحبت کنیم چراکه قطعا دشمن نهتنها از توانمندی نظامی ایران ترس دارد بلکه رژیم منحوس صهیونیستی شب و روز از این توانمندی در هراس است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: دشمن میداند جمهوری اسلامی قدرت نابودی منافع نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه دارد و میتواند آنها را مورد ضربات اساسی و کاری و قاطع قرار دهد.

وی خطاب به مسئولان و دولتمردان متذکر شد: کسانی که مسئولیت دارند، مراقب باشند چه میگویند و بدانند که حرفهایشان بُرد دارد از این رو نباید حرفهای دشمن شادکن بزنند.

سردار جزایری با اشاره به روی میز بودن همه گزینهها که از سوی اوباما مطرح میشود تصریح کرد: اینکه آمریکا مرتب میگوید گزینهها از جمله گزینه نظامی روی میز است مراقب باشیم که با بزرگ کردن گزینه نظامی سایر ابعاد فراموش نشود.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا را بزرگترین کشور تروریستی در دنیا برشمرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی جزو کارآمدترینها در جهت اعمال اقدامات تروریستی هستند که البته از آنها انتظاری هم نیست لذا دشمن گزینه اقتصادی، جاسوسی، تروریستی و خرابکاری را روی میز دارد اما قادر به اجرای گزینه نظامی نیست.

وی با اشاره به رسالت رسانهها در موضوع جنگ نرم به عدم سرگرم شدن به کارهای جزئی و دعواهای خرد توسط رسانهها پرداخت و یادآور شد: رسانه باید در تولید قدرت نرم، امیدآفرینی و روشنگری درباره لایههای مختلف جنگ نرم نقشآفرین باشد.

سردار جزایری یکی از رسالتهای رسانهها از جمله خبرگزاری فارس را شناسایی این لایهها و انجام کار رسانهای در قبال آن دانست و افزود: مقابله با تهاجم تبلیغاتی استکبار باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به توصیههای مقام معظم رهبری به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه باید باور کنید جایگاهتان در عرصه فرهنگ بالاست، افزود: برخی رسانهها باید خود را در این سقف ببینند و رسالت دینی، ملی و الهی خود را انجام دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار