سیدین نیا:

هنر و ادبیات هنوز به قامت بلند انقلاب‌اسلامی نرسیده است

رییس حوزه هنری اصفهان گفت: تلاش کرده‌ایم تا بتوانیم هنر را به اندازه اهداف و آرزوها و آرمان های انقلاب اسلامی برسانیم.
کد خبر: ۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶ - 25January 2014

هنر و ادبیات هنوز به قامت بلند انقلاب‌اسلامی نرسیده است

به گزارش خبرگزاری دفاعمقدس، سید مهدی سیدین نیا رییس حوزه هنری اصفهان در مراسم "شبهای شعر انقلاب" که در سالن سوره این شهر برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در جایی گفتهاند "شعر میداندار گفتمان انقلاب اسلامی است"، این جمله جایگاه و اهمیت این هنر را در بین دیگر هنرها مشخص می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای مفاهیم عمیق است و همچون دریای بی کرانی ست که به جهت ریشهدار بودن، عمق آن در ارزشهای انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی دریایی است که می شود در آن غواصی کرد و هنر هم چنین ظرفیتی دارد. اگر این دو موضوع در کنار هم قرار گیرد ترکیب زیبایی شکل میگیرد و عمق زیادی پیدا می کند؛ با زبان هنر سیر و سلوکی می توان در دریای هنر کرد.

سیدین نیا با اشاره به این که در حوزه هنر و ادبیات انقلاب اسلامی هنوز به قامت بلند انقلاب اسلامی نرسیده ایم، گفت: در زمینه های هنری تلاش کرده ایم تا بتوانیم هنر را به اندازه اهداف و آرزوها و آرمان های انقلاب اسلامی برسانیم اما نیاز است که همه هنرمندان تلاش کنند تا دین بزرگی که بر گردنشان نهاده شده است را ادا کنند.

رییس حوزه هنری اصفهان ضمن تاکید بر لزوم توجه هنرمندان به ساحت مقدس هنر، اظهار کرد: البته باید در عرصه هنر برای ماندگار بودن حرکت هایمان، از مردم جدا نشویم. در هر عرصه ایی که تلاش می شود باید مردمی بودن حرکت نیز حفظ شود. هر شاخه ایی از هنر و هنرمندی که از مردم فاصله گرفته است خودش منزوی شده است.

نظر شما
پربیننده ها