رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای خواستار شد

تلاش دستگاه‌های مسئول برای حفظ و گسترش زبان فارسی به عنوان نماد وحدت ملی

زبان فارسی از دیرباز به عنوان ثروتی راهبردی در فرهنگ درخشان ایران اسلامی، نماد وحدت ملی و مظهر فرهنگ استوار این سرزمین بوده و در گذار سده‌های پی در پی و فراز و فرودهای تاریخی، همواره ارزش‌های انسانی، اخلاق، حکمت، استقامت و امید را در روح و جان همه ایرانیان دمیده است.
کد خبر: ۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹ - 04January 2014

تلاش دستگاه‌های مسئول برای حفظ و گسترش زبان فارسی به عنوان نماد وحدت ملی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیهای بر ضرورت توجه و تلاش دستگاههای مسئول برای حفظ و گسترش زبان فارسی به عنوان نماد وحدت ملی تاکید کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

زبان فارسی از دیرباز به عنوان ثروتی راهبردی در فرهنگ درخشان ایران اسلامی، نماد وحدت ملی و مظهر فرهنگ استوار این سرزمین بوده و درگذار سدههای پی در پی و فراز و فرودهای تاریخی، همواره ارزشهای انسانی، اخلاق، حکمت، استقامت و امید را در روح و جان همه ایرانیان دمیده است.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که پاسداری از کیان نظام اسلامی و ارکان مقدس آن را وظیفه خود میدانند، به پیروی از رهنمودهای هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنهای عزیز و به منظور حفظ زبان فارسی و توسعه علمی این زبان گرانمایه، آمادگی کامل خود را در اجرای رهنمودهای امام عزیز خود در خصوص درست نویسی، درست گویی و پرهیز از به کارگیری کلمات و الفبای بیگانه در سطح نیروهای مسلح و گستره وسیع بسیج اعلام میدارند.

بر این اساس به کارگیری بهینه دستور زبان فارسی و کاربرد گنجینه واژههای مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر همه نظامیان سلحشور و بسیجیان سرافراز، بایسته و لازم است. همچنین تولید و گسترش واژگان علوم نظامی با همکاری فرهنگستان در دستور کار همه نیروهای نظامی و سازمانهای وابسته قرار گرفته است تا انشاءالله شاهد تقویت و استحکام فزاینده این زبان ملی و بقای فرهنگ و ادب سرشار فارسی برای نسل حاضر و نسلهای آینده حتی در گستره جهانی آن باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار