سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس برگزار می‌کند

تشکیل کارگاه‌های نقد و بررسی آثار تاریخ شفاهی در 7 استان کشور

سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در 7 استان کشور کارگاه نقد و بررسی خاطرات و تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵ - 20January 2014

تشکیل کارگاه‌های نقد و بررسی آثار تاریخ شفاهی در 7 استان کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با رویکرد همه جانبه ای که به عرصه دفاع مقدس داشته و توانسته در سالهای اخیر توان همه محققان و نویسندگان استانهای سراسر کشور را به کار بگیرد و اقدامات موثری را در مورد ثبت و انتشار خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس انجام دهد، بر این اساس تاکنون زندگینامهها و خاطرات بسیاری از شهدا، جانبازان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس منتشر شده که هر یک میتواند گوشهای از زوایای پنهان دفاع مقدس را آشکار کند.

هر چند انتشار این مجموعهها در استانهای مختلف توانسته است بخشی از خاطرات دفاع مقدس را زنده نگه دارد و آنها را از خطر فراموشی دور کند، اما انتشار این آثار در نقاط مختلف کشور آسیبهایی چون گرفتار شدن به کلیشه، عدم بهرهمندی از نثری مطلوب و... را نیز با خود داشته است.

سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در آخرین اقدامی که برای رشد و توسعه ادبیات دفاع مقدس در نظر گرفته است و به منظور رفع این آسیبها و انتشار آثاری فاخرتر و مطلوبتر در استانهای سراسر کشور، برگزاری کارگاههای نقد و بررسی آثار منتشره را در دستور کار خود قرار داده است.

بر این اساس هفت کارگاه در استانهای اصفهان، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برگزار و آثار منتشره شده در این استانها نقد و بررسی می شوند.

در این کارگاهها آثار شاخص منتشره شده در هر استان، با حضور نویسنده و فعالان ادبیات پایداری آن استان و استانهای مجاور و یک نویسنده شاخص ادبیات دفاع مقدس که از تهران به این جلسه خواهد رفت بررسی وآسیبهای وارده به متون ادبیات پایداری بیان خواهد شد. برای انتخاب آثاری که قرار است در این کارگاهها به تحلیل گذاشته شوند، بنیاد حفظ آثار به ادارات استانی فراخوانی را ارسال کرده است تا هر استان، تازهترین و شاخصترین کتابهایی را که در قالب خاطرات و تاریخ شفاهی منتشر شدهاند، معرفی کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار