با تلاش سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس

چهارمین جلسه شورای تخصصی و سیاست گذاری خاطره نویسی برگزار شد

چهارمین جلسه شورای تخصصی و سیاست گذاری خاطره نویسی با حضور گل علی بابایی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷ - 26January 2014

چهارمین جلسه شورای تخصصی و سیاست گذاری خاطره نویسی برگزار شد

 

 
 
 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهارمین جلسه شورای تخصصی و سیاست گذاری خاطره نویسی با حضور استاد کمری، گل علی بابایی، دکتر محسن شاه رضایی، قاسم فروغی جهرمی، سرکار خانم رامهرمزی، مسعود امیرخانی و سید رضا میر بابا  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه استاد کمری با تشریح مشکلات مبنایی که برای ثبت تاریخ شفاهی و خاطره نگاری وجود دارد وجود نهادهای متعدد را یکی از مشکلات مهم و اساسی این حوزه بیان کرد و سیر انجام مطالعات درست در زمینه تاریخ شفاهی و خاطره نگاری و استمرار این حرکت در این حوزه را خواستار شد.

در ادامه این جلسه پیشنهاداتی از سوی شورای تخصصی و سیاست گذاری خاطره نویسی در خصوص مباحث نظری تاریخ شفاهی و تفاوت آن با خاطره نویسی به شرح زیر ارائه گردید: طرح سوال از سوی شورای سیاست گذاری خاطره و پاسخ از جانب اساتید به صورت کتبی و شفاهی، تشکیل کارگاه با حضور اساتید و تعدادی از نویسندگان و منتقدان حوزه خاطره و تاریخ شفاهی، تدوین شیوه نامه (دستینه روشی) که بر مبنای مباحث نظری و علمی خاطره نویسی و خاطره نگاری صورت پذیرد.

در پایان این جلسه اعضاء شورا تصمیم گرفتند از این به بعد جلسات پرسش و پاسخ مباحث نظری خاطره نویسی و تاریخ شفاهی با حضور اساتید و کارشناسان برگزار گردد. هدف این جلسات (پرسش و پاسخ) دستیابی به شیوه نامهای مدون و گفتگو محور است که پس از اماده شدن و تنظیم به استانها ارسال گردد.

نظر شما
پربیننده ها