نبوی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع‌ مقدس:

زبان و ادبیات فارسی حامل فرهنگ و تمدنی بزرگ است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کار فرهنگی و تبلیغی مهمترین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در قبال زبان و ادبیات فارسی است.
کد خبر: ۱۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲ - 29January 2014

زبان و ادبیات فارسی حامل فرهنگ و تمدنی بزرگ است

سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرگزاری دفاعمقدس با اشاره به اهمیت زبان و ادبیات فارسی در ارتقاء سطح مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: زبان و ادبیات فارسی شناسنامه همه ایرانیان است.

نبوی در ادامه تاکید کرد: زبان و ادبیات فارسی بسیار غنی است و اگر امروز وضعیت به گونهای شده است که ادبیات غیر فارسی وارد زبان ما شده از ضعف نظام تعلیم و تربیت بوده است که نتوانسته زبان را به نسلهای آینده کشور بشناساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایرانیان درطول تاریخ اگر دستاورد علمی کسب کردهاند به پشتوانه بهرهگیری از زبان و ادبیات فارسی بوده است.

وی زبان فارسی را گنجینهای پایان ناپذیر برای ایرانیان دانست وگفت: زبان فارسی ذخیرهی  بسیار گران بهاست که دانشمندان و فلاسفه از طریق آن  به جایگاه های بلند علمی قدم نهادهاند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت خاطر نشان کرد: بسیاری از آثار ماندگارعلمی، ادبی، هنری، علوم مختلف روانشاسی و جامعه شناسی با تکیه بر زبان فارسی به جهان عرضه شده است.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین ضمن ابراز تاسف از عدم شناخت نسل سوم انقلاب از ریشه غنی زبان و ادبیات فارسی اذعان کرد: روزگاری زبان فارسی زبان علمی بین اللملی بوده است که مردم بسیار از کشورها از طریق آن با جهان پیرامون ارتباط برقرار میکردند.

وی با تاکید بر توجه به مطالبه به حق رهبر معظم انقلاب درباره توجه به زبان و ادبیات فارسی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها درباره توجه و اهمیت دادن به زبان فارسی هشدار دادهاند که امیدارویم مسئولین فرهنگی این بار اقدامات عملی را به کار گیرند.

نبوی یادآور شد: شناساند گنجینه زبان و ادبیات فارسی که خود حامل یک فرهنگ و تمدن بزرگ هست می تواند جایگاه فرهنگی کشورمان را در سطح جهان بازتاب دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بسیج همه دستگاههای فرهنگی کشور را تنها راه حل محافظت از زبان و ادبیات فارسی از خطر ورود ادبیات بیگانه خواند و گفت: همه دستگاههای فرهنگی باید برای حفظ زبان و ادبیات فارسی بسیج شوند و کار فرهنگی و تبلیغی مهمترین وظیفه دستگاههای فرهنگی در قبال زبان و ادبیات فارسی است.

نظر شما
پربیننده ها