شمار اخراجی‌ها به ۴۸ نفر رسید؛

کارکنان گوگل، فلسطین را تنها نگذاشتند

تا کنون ۹ نفر از کارمندان گوگل در جریان اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۶۶۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۱ - 02May 2024

کارکنان گوگل، فلسطین را تنها نگذاشتندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروهی از کارکنان گوگل که اخیرا در اعتراض به همکاری این شرکت با اسرائیل از کار خود اخراج شده بودند، به هیأت ملی روابط کار در آمریکا شکایت کرده‌اند. آن‌ها در دادخواست خود خاطرنشان کرده‌اند که این اقدام گوگل ناقض قوانین شغلی در ایالات متحده است.

گوگل از ماه گذشته تا امروز ۴۸ نفر از کارکنانش را به دلیل اعتراض به همکاری با اسرائیل و انتقاد از قرارداد «نیمبوس» اخراج کرد. گفته شده در جریان این قراردادی ۱.۲ میلیارد دلاری، گوگل قرار است خدمات ابری به اسرائیل ارائه دهد.

با این حال کارکنان معترض در گوگل معتقد هستند که این قرارداد موجب دسترسی این رژیم و عوامل آن به حجم قابل توجهی از داده‌ها و اطلاعات افراد در اقصی نقاط جهان می‌شود. از نظر آن‌ها اسرائیل از طریق پیوند با شرکت‌هایی نظیر گوگل و دسترسی به بیگ‌دیتا، می‌تواند اقدامات نظامی خرابکارانه و جاسوسی را به میزان زیادی ارتقاء دهد.

گوگل روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای رفتار کارمندان اخراجی را کاملا غیرقابل قبول توصیف و خاطرنشان کرد که اقدام آن‌ها موجب ایجاد احساس خطر و ناامنی در سایر کارکنان شده‌. در این بیانیه آمده است: «ما مجددا و با دقت تاکید می‌کنیم که کارمندان اخراجی، به صورت مستقیم و قطعی در ایجاد اختلال در محیط کار نقش داشته‌اند».

«زلدا مونتز»، کارمند سابق گوگل که در جریان اعتراضات به پروژه «نیمبوس» دستگیر و اخراج شد، اظهار کرد: «گوگل کارمندان معترض را سرکوب کرد تا این پیام را برای سایر کارکنان ارسال کند که هیچ مخالفتی را تحمل نخواهد کرد. هدف آن‌ها ترساندن سایر کارمندان است.»

گفتنی است تا کنون ۹ نفر از کارمندان گوگل در جریان اعتراض به رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند. شرکت گوگل در دوران حیات خود به دلیل شیوه‌ی تعامل با کارمندانش زبان‌زد همگان بود. با این حال این شرکت در برابر انتقاد از همکاری با رژیم صهیونیستی تا اخراج کارکنان و حمایت از بازداشت آن‌ها توسط پلیس پیش رفته است.

کارمندان این شرکت در تجمع اعتراضی خود شعار "Googlers Against Genocide" به معنای گوگلی‌ها علیه نسل‌کشی را برای اعتراضات خود انتخاب کرده و روی تی‌شرت‌ها و پلاکاردهای‌شان این جمله را نوشته بودند. با وجود سرکوب اعتراضات داخلی در گوگل پیش‌بینی می‌شود در صورت پیشرفت قرارداد همکاری با اسرائیل، این شرکت با وضعیتی بحرانی در زمینه نیروی انسانی مواجه شود.

انتهای پیام / 944

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار