رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

تخصیص سهمیه اشتغال به فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد

«قاضی‎‌زاده هاشمی» با اشاره به تخصیص سهمیه اشتغال به فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد گفت: میزان بیکاری در جامعه ایثارگری دو تا سه برابر کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۶۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷ - 01May 2024

تخصیص سهمیه اشتغال به فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد/ میزان بیکاری در جامعه ایثارگری کاهش یافتبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امشب در آئین تجلیل از معلمان و ایثارگران در بابل با بیان این که در زمینه افزایش حقوق و سرانه درمان با رشد مواجه بودیم، اظهار داشت: همچنین در تأمین زمین و تخصیص برخی تجهیزات نیز با رشد مواجه بودیم.

معاون رئیس جمهور افزود: با کمک سازمان برنامه بودجه برای اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد سهمیه تخصیص داده شد و برای اولین بار حتی برای کارجویانی که فاقد مدرک دیپلم نیز بودند زمینه اشتغال فراهم شده است.

وی‌ ادامه داد: هر فرزند شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد می‌توانند در آزمون‌ها برای استخدام شرکت کنند و می‌تواند به استخدام دولت درآید و این مسئله در ۴۵ سال بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است و سابقه را در قبل نداشتیم.

قاضی زاده با عنوان اینکه ۳۰ درصد سهمیه استخدام‌ها به طور کلی مربوط به ایثارگران است، اضافه کرد: در استخدامی اخیر آموزش و پرورش ایثارگر و متقاضی برای شرکت وجود نداشت.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری دو برابر جامعه حدود ۲۰ درصد بود و این میزان در پایان سال قبل به زیر ۹ درصد کاهش یافت.

وی با عنوان این که میزان بیکاری در جامعه ایثارگری دو تا سه برابر کاهش یافته است، گفت: امیدواریم نرخ بیکاری جامعه ایثارگری تا پایان دولت آیت الله رئیسی به زیر پنج درصد برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی کشور با تورم بالا مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: دولت و مجلس دست به دست هم خواهم داد تا شرایط امور عموم مردم جامعه اصلاح شود و بهبود یابد و جامعه ایثارگران نیز از این شرایط بهره‌مند شوند.

وی از خانواده شهدای ایثارگران که عظمت و بزرگی را از خود به نمایش گذاشتند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار