ابوشریف:

شهدا عامل وحدت امت اسلامی هستند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یادواره شهید سلیمان خاطر از شهدای شاخص جهان اسلام گفت: شهدای جهان اسلام عامل وحدت امت اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱ - 03March 2014

شهدا عامل وحدت امت اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدای جهان اسلام به ویژه شهید سلیمان خاطر در ایران کار زیبا و درخور شایسته ای است گفت: بسیار زیبا است که در پایتخت ایران خیابانی به نام این شهید ثبت شده چرا که او نمونه قهرمانانهای از مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به عملیات قهرمانانه شهید خاطر ادامه داد: شهید خاطر در آن منطقه مشغول نگهبانی بود که چند شهروند صهیونیست قصد فریب او را داشتند وبه سمت او نزدیک میشدند. سلیمان چند بار به آنها هشدار میدهد که جلو نیایند اما آنها قصد تجاوز به محدوده نظامی را داشتند و این شهید قهرمان به وظیفه خود عمل کرد و به سمت آنها تیراندازی میکند. در نتیجه ۷ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۴ نفر نیز زخمی میشوند. دولت وقت مصر به جای تقدیر، او را محاکمه میکند و به زندان میاندازد و هفت روز بعد به طور فجیعی به شهادت میرسد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: برای من سلیمان یادآور یک خاطره است، چرا که در اکتبر سال ۱۹۸۵ در همان زمان من نیز در یک عملیات شرکت کردم و بعد از آن دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفتم و درست در اولین روزی که وارد زندان شدم خبر شهادت سلیمان خاطر را شنیدم.

وی در رابطه با شهادت سلیمان خاطر گفت: این اتفاق نشان داد که شهدا تاثیر زیادی بر جامعه خود دارند و آنها عامل وحدت امت اسلامی بوده و میتوانند در متحد شدن امت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی تاثیر گذار باشند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطر نشان کرد: از گذشته تا امروز سعی شده رژیم صهیونیستی جزئی از منطقه شود و روابط با آن عادی سازی شود و امضای پیمان کمپ دیوید در راستای همین توطئه انجام شد که خوشبختانه ملت مصر با آن مخالفت کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم بیدار منطقه همچون مصر و اردن مخالف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و تنها راه مقابله با این رژیم راه مقاومت و نظامیگری است، چرا که با خباثت اسرائیل به هیچ وجه نمیتوان با آن وارد گفتوگو و مذاکره شد و هر مذاکرهای با آن با شکست مواجه میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار