مهتدی در یادواره شهید سلیمان‌خاطر مطرح کرد

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که یاد شهید سلیمان خاطر را گرامی داشته است

مهتدی کارشناس مسائل جهان اسلام در یادواره شهید سلیمان خاطر گفت: این شهید از مظلوم ترین شهدای جهان اسلام و صحرای سینا بوده و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به یادکرد این شهید انقلابی پرداخته است.
کد خبر: ۱۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰ - 03March 2014

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که یاد شهید سلیمان خاطر را گرامی داشته است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مهتدی با بیان اینکه شهید خاطر مظلوم است و جمهوری اسلامی تنها کشوری است که به یاد کرد این شهید بزرگوار می پردازد گفت: شهید خاطر متعلق به هیچ حزب و گروهی نبود، نه جهادی و نه اخوانی و نه سلفی، عملیات او هدف سیاسی نداشت او سرباز مصر بود.

وی ادامه داد: او در محل خدمت خود مشغول نماز بود و چند زن و مرد اسراییلی قصد فریب او و تجاوز به منطقه نظامی را داشتند او چندین بار فرمان ایست و توقف می دهد آما انها قصد فریب او را داشتند.

کارشناس مسائل جهان اسلام با اشاره به تقدس صحرای سینا و مطرح شدن آن در قران کریم ادامه داد: سالها پیش ارتش مصر قصد عبور از کانال سوئز را داشت تا به فلسطین برسد اما با توطئه انور سادات و کسینجر بسیاری از انها به خاک وخون کشیده شدند و چندی بعد نیز در قال پیمان کمپ دیوید عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح شد اما مردم با آن مخالفت کردند.

مهتدی گفت: محمود نورالدین و شهید سلیمان خاطر از جمله انقلابیونی بودند که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف بودند و با پیمان کمپ دیوید که یکی از مواد آن تغییر محتوای درس دانش آموزان بود مقابله می کردند.

وی با اشاره به توطئه اخیر دشمنان اسلام گفت: دشمنان جهان اسلام از حربه جدید اختلاف میان شیعه وسنی استفاده می کنند و روشنفکران جهان اسلام همچون فتحی شقاقی قبل از شهادت مقالهای را در هشدار به چنین توطئه هایی می نویسند و امروز نیز لازم است این مقالات بیشتر شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار