به همت بنیاد شهید شهرستان تفت

زندگی‌نامه ۶۰۰ شهید شهرستان "تفت" با عنوان "یاران سفر کرده" منتشر می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان "تفت" از چاپ و نشر کتاب زندگینامه ۶۰۰ شهید این شهرستان با عنوان "یاران سفر کرده" خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱ - 08March 2014

زندگی‌نامه ۶۰۰ شهید شهرستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، حجت الاسلاموالمسلمین "احمد نقیبی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تفت در نشست بزرگداشت چهارمین یادواره شهدای شهرستان تفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهدا و برگزاری یادواره شهدای شهرستان، کتاب زندگینامه و مشخصات شهدای این شهرستان منتشر میشود.

وی افزود: این کتاب به نام "یاران سفر کرده" در واقع ادامه دو جلد کتاب "سیمای تفت" است که به اهتمام "کاظم دهقانیان تفتی" در یکهزار صفحه به چاپ میرسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تفت خاطرنشان کرد: این کتاب شامل زندگینامه و مشخصات ۶۰۰ شهید شهرستان تفت از توابع استان یزد است که ۳۷۱ شهید در داخل شهرستان و ۱۷۰ شهید، خارج از حومه شهرستان را در بر می گیرد.

نقیبی افزود: پیوستهای بسیار خوبی از جمله روزشمار شهادت شهدای شهرستان، ذکر اشعار اختصاصی برای ۱۵۰ نفر از آن بزرگواران که در ذیل زندگینامه آنها آمده، آلبومی از عکس والدین شهدا، ۱۰۹ عکس از پیکر ۱۰۹ شهید و ۸۰ قطعه عکس از عکسهای گروهی رزمندگان شهید و غیر شهید برای این کتاب در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز شهدا و برگزاری یادواره شهدای شهرستان گفت: امیدواریم این یادمانها و یادوارها هر سال پررنگتر و با کیفیتتر برگزار شود چرا که زنده نگهداشتن یاد شهدا، سبب بالندگی و ماندگاری نظام اسلامی ایران است.

"کاظم دهقانیان تفتی" هم دراین جلسه از در دست چاپ بودن کتاب "شمع جمع" مخصوص ۱۷ شهید طلبه و روحانی شهرستان تفت خبر داد و گفت: این کتاب هم شامل زندگینامه شهدای طلبه و روحانی، ۱۱ امامزاده، ۷ عارف و عالم دینی، ۲۱ تن از روحانیونی که به عنوان امام جمعه و نماینده مجلس فعالیت کرده اند و نامواره ۳۴۰ روحانی متقدم و معاصر شهرستان در ۴۵۰ صفحه است.

وی افزود: دو فصل از این کتاب هم به خاطرات امام جمعه تفت آیتالله "حسنعلی" و آیتالله "نوربالا" اختصاص دارد که امیدواریم بتوانیم آن را نیز در آینده نزدیک با همت مسئولان به چاپ برسانیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار