ابراهیم حاتمی کیا:

سینما دغدغه ام نیست مگر اینکه از دفاع مقدس سخن بگوید

مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی"چ" با حضور کارگردان این فیلم و همرزمان شهید دکتر مصطفی چمران و خانواده شهید اصغر وصالی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸ - 22February 2014

سینما دغدغه ام نیست مگر اینکه از دفاع مقدس سخن بگوید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم تقدیر از عوامل فیلم سینمایی"چ" با حضور کارگردان این فیلم و همرزمان شهید دکتر مصطفی چمران در عملیات پاوه و خانواده شهید اصغر وصالی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم "چ" با ابراز خوشحالی از ساخت این فیلم اظهار داشت: خدا را شاکرم و امیدوارم خداوند ما را قدردان این نعمت قرار داده و ذخیره آخرتمان باشد.

وی ادامه داد: این دوران، دورانیست که همکاران من و عزیزانی که باید در حوزه دفاع مقدس کار کنند، کم هستند. ما نسبت به جنگ بسیار کم صحبت کرده ایم و من به اندازه توانی که داشتم عمل کرده ام، اگرچه به این میزان هم بسیار کم است.

حاتمی کیا افزود: وقتی موضوع شهید دکتر مصطفی چمران را در دست گرفتم بسیار می ترسیدم و هنوز هم می ترسم؛ زیرا سخن گفتن از شخصیت های بزرگ و واقعی بسیار سخت است.

کارگردان فیلم "چ" تصریح کرد: از اینکه یاران شهید اصغر وصالی و هچنین همسر بزرگوار او و برادر شهید مصطفی چمران و یاران این شهید گرانقدر توانسته اند با این فیلم ارتباط برقرار کنند، بسیار خرسندم.

حاتمی کیا با بیان اینکه هیچگاه دغدغه اش سینما به مفهوم خودِ سینما نبوده و نیست، خاطر نشان کرد: هیچوقت در محافل مطلق سینمایی شرکت نکرده واحساس قرابت با این موضوع نمی کنم، زیرا سینما مرا جذب خود نمی کند مگر اینکه سخن از دفاع مقدس بوده و بخواهم از بچه های جنگ حرفی بزنم.

وی بیان کرد: آنچه که برای من اهمیت دارد و تا زنده ام از آن جدا نخواهم شد این است که آنچه را که در جنگ دیدم و طعمی را که در جنگ چشیدم با هیچ چیزی عوض نمی کنم و جایگزینی نخواهد داشت.

حاتمی کیا خطاب به کسانی که نسبت به این فیلم شمشیر به دست گرفتند، گفت: من اهل سیاست نیستم و آن را بسیار پایینتر از فرهنگ می دانم و همیشه فارغ از بحث سیاست هستم زیرا اگر هنرمند رنگ سیاست به خود بگیرد بسیار خطرناک است.

وی در پایان گفت: خدا را شاکرم نسلی که آن دوران را درک نکرده، با این فیلم ارتباط خوبی برقرار کرده و امیدوارم هر کدام از این جوانان مبلغ خوبی برای فیلم های دفاع مقدس باشند.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از همرزمان شهید چمران، همسر شهید اصغر وصالی و ابراهیم حاتمی کیا تقدیر به عمل آمد. 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار