حاتمی کیا با انتقاد از بی اعتنایی جشنواره فجر به فیلم های ارزشی:

من به نام نامی بچه های جبهه و جنگ غریبانه می ایستم و جلو نمی آیم

کارگردان و منتقد سینما گفت: وقتی می بینم که از طرف جریان جشنواره به فیلم شیار 143 فیلمی که جایزه اول خود را از مردم گرفت اعتنا نمی شود، من به نام نامی بچه های جبهه و جنگ غریبانه می ایستم و جلو نمی آیم.
کد خبر: ۱۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸ - 19February 2014

من به نام نامی بچه های جبهه و جنگ غریبانه می ایستم و جلو نمی آیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان و نویسنده در مراسم اکران فیلم "چ" و تقدیر از دست اندرکاران این فیلم در دانشگاه تهران با بیان اینکه شهدا جانانه و مظلومانه در ابتدای انقلاب و سال های جنگ ایستادند اظهار کرد: اگر رهبری نبود امروز ما دچار بلاهایی می شدیم که دامن کشورهای منطقه را گرفته است.

وی افزود: چمران متعلق به همه افکار است و نباید آن را مصادره نکنیم که این موجب کم کردن عظمت وی می شود.

ابراهیم حاتمی کیا با اشاره به عدم حضورش در اختتامیه جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: من به این جشنواره نرفتم چون احساس کردم که آرایشی آگاهانه یا ناآگاهانه چیده شده است که من مقبول جریان سینما نیستم. وقتی می بینم که از طرف جریان جشنواره به فیلم شیار 143 فیلمی که جایزه اول خود را از مردم گرفت اعتنا نمی شود من به نام نامی بچه های جبهه و جنگ غریبانه می ایستم و جلو نمی آیم.

وی خاطرنشان کرد: ورود به دنیای اول انقلاب مانند ورود به میدان مین است که کار بسیار سختی است اما مدیران جشنواره توجه و اعتنایی نمی کنند.

این کارگردان سینما با انتقاد از نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره الگویش را از ردکارپت می گیرد و به جای اینکه به افکار نگاه کند به زیر پایشان نگاه می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار