تجلیل از شهید شاخص جهان اسلام

شهید سلیمان خاطر قهرمان صحرای سینا که از مرزهای اسلام شجاعانه دفاع کرد

شهید سلیمان محمد خاطر سرباز دلاور مصری است که به قهرمان سینا "بطل سینا" شهرت یافته است.این شهید گرانقدر از مرزها و حدود اسلام دفاع کرد و مانع تعرض دشمن صهیونیستی به پادگانی در صحرای سینای مصر شد.
کد خبر: ۱۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷ - 02March 2014

شهید سلیمان خاطر قهرمان صحرای سینا که از مرزهای اسلام شجاعانه دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شهید سلیمان محمد خاطر سرباز دلاور مصری است که به قهرمان سینا «بطل سینا» شهرت یافته است. این شهید گرانقدر از مرزها و حدود اسلام دفاع کرد و مانع تعرض دشمن صهیونیستی به پادگانی در صحرای سینای مصر شد.

وی هنگامی که متوجه حضور ۱۲ نفر اسراییلی شد که در حال نزدیک شدن به محل نگهبانی که یک منطقه نظامی بوده و مهمات و سلاحهای خاص در آن نگهداری میشد سلیمان با مشاهده آن گروه ۱۲ نفره به آنها هشدار داد و حتی به زبان انگلیسی به آنها گفت ایست ممنوع اما گروه اسراییلی به هشدارهای او بیتوجهی کرده و تصمیم به فریب او گرفتند.

سلیمان مصمم جلوی آنها ایستاد و پس از هشدار و شلیک تیر هوایی و عدم توجه آنان به سمت آنها آتش گشود که شلیک در غروب صحرای سینا منجر به کشته شدن ۷ اسراییلی شد.

اما ارتش مصر به جای تقدیر از او وی را بازداشت، محاکمه و محکوم به زندان کرد و وی را در زندان به طرز مشکوکی به شهادت رساندند.

دادگاه محاکمه سلیمان خاطر به دلیل وضعیت سیاسی آن دوره یعنی پس از امضای معاهده ننگین کمپ دیوید و ترور انور سادات و تضادهای میان جهان اســلام و صهیونیسم بــه یکــی از جنجالیترین دادگاههای دهه هشتاد میلادی تبدیل شد.

در آن دوره تلاش میشد تا افراد مبدل به نام توریست از طرف دشمن صهیونیست روابط مصر و رژیم غاصب صهیونیستی را عادی جلوه دهند و به دنیا وانمود کنند که گردشگری میان مصر و اسراییل رونق دارد و مردم این دو کشور در صلح هستند، در حالی که اینگونه نبود و در واقع نظامیان صهیونیست خود را به عنوان توریست معرفی میکردند.

برخلاف دولت وقت مصر مردم آزادی خواه و استقلال طلب این کشور با دشمن صهیونیستی سازش نکردند و سلیمان خاطر نماینده افکار آزاد و سربلند سرزمینهای اسلامی شد که در برابر تعرض و نیرنگ دشمن صهیونیستی جانش را برای مرزبانی از کیان اسلام تقدیم کرد.

در این مراسم کارشناسان منطقه غرب آسیا و جهان اسلام، نمایندگان جنبشهای مقاومت فلسطین، لبنان حضور دارند و به تبیین رشادتها، نقش شهید سلیمان خاطر در حمایت از آرمان قدس شریف و دفاع از مرزهای اسلام میپردازند.

شایان ذکر است، دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام مراسم پاسداشت شهید شاخص جهان اسلام شهید خاطر را در روز ۱۲ اسفند برگزار میکند.

گفتنی است، دراین مراسم جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران و موسسات مردم نهاد حامی فلسطین، مقاومت و پژوهشگران جهان اسلام و اصحاب رسانههای داخلی و خارجی حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار