حسین بزرگی از همرزمان شهید اصغر وصالی:

فیلم "چ" مردانگی و شهامت اصغر را به خوبی ترسیم کرد

حسین بزرگی از رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: یک لحظه دیدم اصغر شروع به تیراندازی کرد و بلند بلند یا حسین گفت
کد خبر: ۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸ - 23February 2014

فیلم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم نمایش "چ" و تجلیل از عوامل این فیلم به همت سازمان بسیج دانشجویی و با حضور ابراهیم حاتمی کیا و همسر شهید اصغر وصالی برگزار شد.

در این مراسم حسین بزرگی از همرزمان شهید اصغر وصالی و جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس با بیان خاطرهای از لحظه شهادت اصغر وصالی گفت: روز عاشورا در کنار عملیات کوچکی که قرار بود انجام شود من و اصغر به همراه ۱۳ نفر دیگر مسئول تشخیص حجم آتش دشمن برای عملیات اصلی شدیم. من و اصغر به همراه علی قربانی که از لبنان آمده بود به بالای ارتفاعی رفتیم تا عراقیها را از نزدیک ببینیم.

یک لحظه دیدم اصغر شروع به تیراندازی کرد و بلند بلند یا حسین گفت. در حال برگشتن به عقب بود که تیری به پیشانی او اصابت کرد. اصغر را به پشتم گذاشتم و در حالی که عراقیها تیر اندازی میکردند به عقب برگشتم. آن لحظه به خدا گفتم: خدایا اصغر پشت من است نمیخواهم او تیر بخورد و من سالم و زنده بمانم. همان لحظه یک توپ جلوی ما اصابت کرد و بعد از اینکه گرد و خاک خوابید ما را به عقب برگرداندند.

حسین بزرگی بیان کرد: ۳۲ سال می گذرد و هنوز لحظه تیر خوردن اصغر جلوی چشمانم است و هر بار با صحبت از آن بیاختیار گریه میکنم. روز عاشورا اصغر به یاد امام حسین بود که تیر دشمن به او اصابت کرد.

وی درباره فیلم "چ" گفت: با وجودی که بابک حمیدیان شکل اصغر نبود ولی مردانگی و شهامت اصغر را به خوبی نشان داد.

در پایان این مراسم از ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم "چ" مریم کاظم زاده همسر شهید اصغر وصالی و تعدادی از همرزمان شهید چمران تقدیر به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار