دومین نشست «واسطین ازدواج» در قم برگزار شد

دومین نشست واسطین ازدواج در استان قم به همت گروه‌های مردمی و جهادی و کنشگران فعال اجتماعی در سالن جلسات شهید زین الدین سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ - 28April 2024

دومین نشست «واسطین ازدواج» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، دومین نشست واسطین ازدواج در استان قم به منظور شبکه سازی فعالان و واسطه گران ازدواج و تشکیل خانواده با حضور گروه‌های مردمی و جهادی و کنشگران فعال اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای نشست فوق، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جمشیدی کارشناس حوزوی و مشاور خانواده و ازدواج از مرکز مشاوره صدرای قم با اشاره به تشکیل نهاد خانواده اظهار داشت: تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده سه گام مهمی هستند که واسطه گران بایستی در مرحله نخست آن نقش آفرینی کنند.

وی همچنین با اشاره به آیات و روایات و فضیلت‌های واسطه گری در امر ازدواج، تصریح کرد: ضرورت دارد واسطین ازدواج با سواد واسطه گری و آموزه‌های مربوط به آن ییش از پیش آشنا باشند تا در این زمینه توفیقات بیشتری کسب نمایند.

در نشست فوق، محمد فدایی دبیر نشست و روانشناس از موسسه فرهنگی هنری نباءالعظیم، کبری علی‌حکیم از کانون همیار خانواده قم و طیبه قائمی بافقی از واسطین ازدواج مطالبی را پیرامون خودشناسی و خودسازی در ازدواج، خودآگاهی در ازدواج و جامعه مهدوی و واسطه گری بیان کردند.
همچنین زهرا فرضی کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مسئول برگزاری نشست فوق از کانون ازدواج پایدار مسجد امام علی بن ابی طالب (ع)، سخنانی را در مورد راهکار‌ها و اهمیت شبکه سازی واسطین ازدواج عنوان کرد.

شعرخوانی علیرضا داودی نسب نیز بخش دیگری از برنامه‌های نشست بود؛ همچنین حاضران با فال وصیت نامه شهدا، عزم خود را برای حرکت مستمر در مسیر واسطه گری ازدواج جوانان اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار