نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«سفر به آفتاب» منتشر می‌شود/ داستان مردی که به آفتاب سفر می‌کند

رقیه مهری‌آسیابر نویسنده حوزه دفاع مقدس به تازگی کتابی درباره شهید «علیرضا ناصحی» را به اتمام رسانده که توسط انتشارات فاتحان مراحل چاپ را می‌گذراند.
کد خبر: ۷۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ - 22February 2016

«سفر به آفتاب» منتشر می‌شود/ داستان مردی که به آفتاب سفر می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «رقیه مهریآسیابر» از نویسندگان فعال حوزه دفاع مقدس که پیش از این آثاری چون «توفان عشق» مجموعه داستان کوتاه، «شامل داستان ننه علی»، «عطر گل سیب» اولین شهیده ارتش، خانم اقدس احمدوند، «گل همیشه انتظار»روایت زندگی شهید حسین املاکی به روایت همسر شهید، «مجموعه داستانهای قرآنی» و«مجموعه داستانهای اجتماعی» را منتشر کرده است.

«مهریآسیابر» در یادداشتی که برای دفاع ارسال کرده، از اثر تازه اش «سفر به آفتاب» چنین نوشته است: کتاب سفر به آفتاب، روایت داستانی سردار دلاور بیست ودوساله گیلان زمین است که زندگی عارفانه وایثارعاشقانه ایشان از کودکی تا شهادت به تصویر کشیده شده است.

روایت مردی که به آفتاب سفر کرد

نویسنده «توفان عشق» در ادامه مینویسد: سردارشهید علیرضا ناصحی رودسری، متولد۱۳۴۰در شمال کشور بود. شهید ناصحی دانشجوی بسیجی رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه رشت و نمونه بارز اخلاق، تقوا، مبارزه و ایثار بود. او در پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان نقش به سزایی ایفا داشت. با آغاز جنگ تحمیلی با تعدادی از همشهریانش به خرمشهر رفت و در کنار فرمانده دلاور «محمدعلی جهانآرا» مبارزه جانانه ای کرد. از خدمات برجسته ایشان میتوان به ساخت اولین سنگر بتونی دوطبقه درمنطقه محرزی، ساختن پل روی نهرششم، ساختن تونلهای زیرزمینی، شرکت در عملیات بستان، فتح المبین، طراح و برنامه ریز عملیات بیت المقدس اشاره کرد. شهید ناصحی در سحرگاه  ۱۳۶۰/۲/۱۰کنارجاده اهواز ـ خرمشهر، قبل از آزادی خرمشهر به شهادت رسید. درست در هیمن روز برادر بزرگوار ایشان هم به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها