جدیدترین کتاب سرهنگی در انتظار انتشار

جدید ترین کتاب مرتضی سرهنگی تا پایان سال‌جاری منتشر شود.
کد خبر: ۶۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ - 29January 2016

جدیدترین کتاب سرهنگی در انتظار انتشار

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مرتضی سرهنگی، نویسنده حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی درباره کتاب تازهاش گفت: در همه کشورها ادبیات جنگ جزو سرمایههای آن کشور محسوب میشود و کتابهایی که در این زمینه منتشر میشود، بر این سرمایه میافزاید.

وی در توصیف وضعیت خاطرهنویسی در استان زنجان ادامه داد: خاطرات دوران دفاع مقدس رزمندگان دارایی بزرگی در هر استان و کشور است که نویسندگان زنجان به خوبی به این دارایی خود پی برده و در پی ثبت و ضبط این خاطرات هستند و لذا میتوان گفت نویسندگان زنجانی قدم بزرگی در این زمینه برداشته و به چاپ و نشر کتابهای خوب در این زمینه پیش رفتهاند.

سرهنگی در جهت بهبود خاطرهنگاری در کشور و استانها افزود: رشد ادبیات و هنر در همه کشورها کند ولی عمیق است و خاطرهنویسی دفاع مقدس در کشور نیز توانسته به خوبی رشد کرده و با توجه به فعالیتهای گسترده استانها در عرصه انقلاب و دفاع مقدس نیز سبب استقبال از این گونه ادبی شده است.

این نویسنده و فعال دوران دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه بخشی از چاپ کتابهای خوب خاطرهنویسی آموزش است، در استان زنجان نیز این موضوع به خوبی انجام می شود و نویسندگان زنجانی به موازات فعالیت های عملی به آموزش های تئوری خاطرهنویسی میپردازند و همین امر سبب موفقیت آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس در ایران جنگ دفاعی بوده و جمعیت پراکندهای از همه شهرها و روستاها برای دفاع از مرزهای کشور به مناطق جنگی رفتهاند، افزود: این تنوع اقلیمی و قومی را می توان یکی از زیباییهای جنگ دانست و این تنوع نیز سبب رشد و تنوع خاطرهنویسی در دوران دفاع مقدس شده است.

سرهنگی در خصوص آخرین فعالیتهای خود تصریح کرد: کتاب «نظامنامه حرب» را در دست انتشار دارم که 110 فرمان آیتالله سید عبدالله بلادی بوشهری به نیت حضرت علی(ع) است که برای مبارزان تنگستان در جنگ جهانی اول در مبارزه با اشغالگران انگلیسی صادر شده است و زندگینامه و عکسها و مستنداتی از این عالم نیز در کتاب ضمیمه شده است. از انزوا درآمدن این فرمانها و شکل گرفتن شخصیتی مستقل برای آنها از اهداف این کتاب بوده است که تا پایان امسال و قبل از نمایشگاه کتاب منتشر خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار