نظرات سینماگران در «نقد و گفتگو» منتشر شد

کتاب «نقد و گفتگو» نوشته مونا کریمی شامل مصاحبه با فیلمسازان و نقد و بررسی آثارشان، توسط انتشارات فرهنگ و سینما منتشر شد.
کد خبر: ۷۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ - 17February 2016

نظرات سینماگران در «نقد و گفتگو» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «نقد و گفتگو» نوشته مونا کریمی شامل مصاحبه با فیلمسازان و نقد و بررسی آثارشان، توسط انتشارات فرهنگ و سینما منتشر شد. این کتاب تلاشی است جهت استفاده علاقهمندانی که میخواهند با دیدگاهها و چگونگی کار فیلمسازان آشنا شوند.

 در این کتاب با ۱۹ فیلمساز موفق سینمای ایران و آخرین فیلمشان در زمان اکران گفتوگو صورت گرفته و به نقد و بررسی فیلمها پرداخته شده است.

این فیلمسازان و فیلمهایشان عبارتند از رضا میرکریمی (یه حبه قند)، بهروز افخمی (آذر پرویز شهدخت و دیگران)، همایون اسعدیان(بوسیدن روی ماه)، ابوالحسن داوودی (رخ دیوانه)، علیرضا رییسیان (دوران عاشقی)، فرزاد موتمن (خداحافظی طولانی)، فریال بهزاد (مرور آثار وی)، منیژه حکمت(مرور آثار وی)، نرگس آبیار(شیار ۱۴۳)، مهشید افشارزاده(پنج ستاره)، تینا پاکروان (خانوم)، علی عطشانی(آقای الف)، هادی مقدمدوست(سر به مهر)، احسان عبدیپور (تنهای تنهای تنها)، مصطفی کیایی (خط ویژه)، بهروز شعیبی (دهلیز)، ناصر ضمیری (با دیگران)، سامان سالور(تمشک)، محمد احمدی (شاعر زبالهها).

جذابیت متن، روانی گفتوگوها، جامعیت پرسشها و پاسخهای مصاحبهشنوندگان، مجموعه اطلاعات و آگاهی مفیدی که در این گفتوگوها ارائه شده و میتواند برای دوستداران سینمای ایران مفید واقع شود، همه از ویژگیهای این کتاب باارزش است. به گفته مؤلف کتاب خانم مونا کریمی این کتاب آغازی بر سلسله آثار دیگر در زمینههای متفاوت اعم از گفتوگوهای اختصاصی با بازیگران و دیگر عوامل سینما و نیز نقد و بررسیهای وی بر روی دهها فیلم سینمایی است که در این سالها ساخته شده است. وی امیدوار است با استقبال پژوهشگران، دانشجویان و دوستداران سینما، شوق و انگیزه انتشار آثار دیگر وی فراهم آید.

کتاب «نقد و گفتوگو» در ۱۷۰ صفحه در شمارگان ۲۰۰۰ جلد و قیمت ده هزار تومان توسط انتشارات فرهنگ و سینما منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها