سید رضا موسوی «فراقنامه سعدی» را نوشت

کتاب «فراقنامه سعدی» نوشته سیدرضا موسوی از سوی انتشارات تیرگان منتشر شد.
کد خبر: ۶۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ - 01February 2016

سید رضا موسوی «فراقنامه سعدی» را نوشت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «فراقنامه سعدی» با عنوان فرعی «بررسی ساختاری، نکتهها، آرایهها و شرح 32 غزل سعدی» نوشته سید رضا موسوی از سوی انتشارات تیرگان راهی بازار کتاب شد.

موضوع این کتاب پژوهشی، تحلیل ساختاری غزل سعدی است. نویسنده در این نوشتار، تلاش کرده است با بررسی چند غزل از غزلیات سعدی، وحدت موضوع و انسجام عمودی و افقی آن را به مخاطبانش بشناساند.
 
کتاب «فراقنامه سعدی» شامل سه فصل با نامهای «طرح و کلیات تحقیق»، «مبنای نظری پژوهش»، «روش اجرایی تحقیق و تجزیه و تحلیل و نتیجهگیری» میشود. در بخشی از این کتاب میخوانیم: «محور عمودی و افقی در شعر میتواند تفاوتهایی ایجاد کند که سبک شاعر نامیده میشود. سعدی با ذوق و بیان خویش با انتخاب محور عمودی و ترتیب محور افقی در شعرش، روح تازهای به مضامین دیگران دمیده و آثار جدیدی خلق کرده است.»
 
در بخش دیگری از این کتاب میخوانیم: «موضوع این پژوهش نوعی تحلیل ساختاری غزل سعدی است که نتیجه و غایت آن پاسخ به این پرسش است که آیا غزل سعدی وحدت موضوع و انسجام دارد یا نه. پیش از بررسی نمونههایی از غزلهای سعدی لازم به ذکر است که بسیاری از صاحبنظران از جمله محمود عبادیان و بهاءالدین خرمشاهی و قاطبه سعدی پژوهان معتقدند که غزل سعدی وحدت موضوع دارد ولی غلامحسین یوسفی معتقد بودهاند که غزل سعدی چند موضوعی است.»
 
کتاب «فراقنامه سعدی» در شمارگان هزار نسخه به بهای 16 هزار تومان در 200 صفحه از سوی انتشارات تیرگان منتشر شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار